شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : 73857
منبع : خبرگزاری تسنیم

انهدام 50 باند سرقت در قم/6 درصد میزان شرارت در استان کاهش یافت

قم نيوز : فرمانده نیروی انتظامی قم گفت: در دی ماه امسال، نزدیک به ۵۰ باند و شبکه‌های پیچیده سارقین شناسایی و دستگیر شده‌اند.
انهدام ۵۰ باند سرقت در قم/۶ درصد میزان شرارت در استان کاهش یافت
انهدام ۵۰ باند سرقت در قم/۶ درصد میزان شرارت در استان کاهش یافت
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، یکی از دغدغه‌های نیروی انتظامی استان را  بد پوششی در شهر قم بیان و اظهار داشت: بر همین اساس کار مشترکی بین سپاه پاسداران، ستاد اجرایی امربه‌معروف و نیروی انتظامی به‌منظور ارتقای امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح استان شروع‌شده که مرحله اول و دوم آن انجام و خروجی خوبی هم داشته است.

فرمانده انتظامی قم از راه‌اندازی واحدهای گشت امربه‌معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، روزانه حداقل 20 نقطه از نقاط حساس شهر پوشش داده خواهد شد.

وی همچنین ابراز کرد: در راستای کمک به دولت  در موضوعات اقتصادی و قطع دست شبکه‌های واسطه و خارج از سیستم قانونی در بازار توزیع ارز، خاصه جلوگیری از ارز قاچاق در بهمن‌ماه برنامه‌ای اجرا می‌شود و این برنامه با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

سردار آقاخانی از برخورد با رانندگانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند خبر داد و گفت: فروشگاه‌هایی که از مجسمه‌ها و مانکن‌های خاص استفاده می‌کنند و رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی را ندارند، از سوی پلیس اماکن به‌صورت ویژه در حال بررسی بوده و ساماندهی خواهند شد.

وی وضعیت نامطلوب برخی از رانندگان خاصه رانندگان خودرو و موتورسیکلت که رعایت قوانین را ندارند را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: برخورد با این رانندگان یکی از دغدغه‌های پلیس بوده و در بهمن‌ماه کار ویژه‌ای برای کنترل عبور و مرور آن‌ها خواهیم داشت.

فرمانده نیروی انتظامی قم با اشاره به دغدغه مردم متدین، علما و مسئولان درباره عدم رعایت حجاب اسلامی از سوی برخی رانندگان خانم اظهار داشت: رانندگانی که رعایت حجاب اسلامی را نمی‌کنند با توقیف یک‌هفته‌ای و جریمه با آن‌ها برخورد می‌شود چراکه شهر قم جای این حرکات نبوده و پلیس راهور موظف به برخورد با چنین رانندگانی است.

سردار آقاخانی با تأکید بر برخورد با رانندگانی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: پلیس با برخی از محافل خاصه محافلی که در برخی از تالارها شکل می‌گیرد با شدت برخورد می‌کند و باید هرگونه اجرای مراسم و برنامه از مسیر قانونی، با مجوز قانونی و با مجوز محافل صورت گیرد.

وی در زمینه برگزاری مراسمات فرهنگی نیز گفت: در برگزاری چنین مراسماتی حتماً باید مجوز صادر و مکان‌هایی که مراسم  به آن اداره بستگی دارد باید حتماً مجوز صادر و همه این‌ها از کانال قانونی خودشان دنبال شود.

فرمانده نیروی انتظامی قم قاچاق احشام را یکی از دغدغه‌های نیروی انتظامی بیان و تصریح کرد: نیروی انتظامی برنامه ویژه‌ای را در این رابطه شروع کرده و هرگونه نقل‌وانتقال دام در استان باید با مجوز قانونی صورت بگیرد و خارج از آن قاچاق محسوب شده و با آن برخورد خواهد شد.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: امروز قاچاق دام به‌عنوان یک حیله و نقشه دشمن برای آسیب رساندن به‌نظام اسلامی محسوب خواهد شد، نیروی انتظامی به‌صورت ویژه وارد عمل شده و بهتر است که ورود و خروج دام از مسیر قانونی انجام بگیرد.

وی از افتتاح دو مرکز ستاد فرماندهی شهرستان قم و پایگاه دوم آگاهی در قم خبر داد و گفت: این دو مرکز در راستای توسعه چتر امنیتی، توجه به مردم‌داری و پیشگیری از جرائم  در 16 بهمن‌ماه افتتاح خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی قم افزود: در سه‌ماهه نخست سال 98 شاهد افتتاح سه مقر دیگر از نیروی انتظامی خواهیم بود و تا پایان سال آینده، بالغ‌بر 22 مقر را مرکز انتظامی افتتاح خواهد کرد که همه این‌ها پتانسیل خوبی برای توسعه امنیت استان قم است.

سردار آقاخانی با اشاره به تهدیدات فضای سایبری گفت: جرائم سایبری در دی‌ماه امسال نسبت به دی‌ماه 96، افزایش داشته و در وقوع جرائم سایبر با 90 درصد افزایش مواجه بوده‌ایم، در کشف جرائم سایبر با 25 درصد افزایش کشف مواجه و تعداد دستگیری‌ها در دی‌ماه 30 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه شاهد 6 درصد کاهش شرارت و کشف 70 درصدی جرائم اجتماعی در سطح استان در دی‌ماه هستیم، ادامه داد: افزایش 2800 درصدی کشف محصولات ضد فرهنگی و شاهد کاهش 8 درصدی نزاع فردی و جمعی در سطح استان هستیم، همچنین در دی‌ماه از وقوع دربرگیری که منجر به قتل می‌توانست باشد جلوگیری کرده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی قم عنوان کرد: در انهدام باندهای سرقت، نزدیک به 50 باند و شبکه‌های پیچیده سارقین شناسایی و دستگیرشده‌اند که این سرقت‌ها بیشتر مربوط به سرقت باطری‌های خودرو، سرقت منزل، سرقت به عنف و سرقت یو پی اس های مخابراتی بوده است.

سردار آقاخانی با اشاره به میزان کشفیات کالای قاچاق ابراز کرد: کشفیات در دی‌ماه امسال بیشتر مربوط به کشف گازوئیل به ارزش 121 میلیون تومان، کشف 160 دستگاه کیس و لب تاب، 20 هزار ساعت مچی و 2 هزار لنز چشمی، توقیف قاچاق دام به ارزش بیش از 700 میلیون تومان و کشف بیش از 276 هزار پاکت انواع سیگار قاچاق به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان به افزایش 32 درصدی دستگیری قاچاقچیان اشاره کرد و گفت: کشف 4500 کیلوگرم شمش آلومینیوم احتکار شده و شناسایی و دستگیری یک واحد موسسه فعالیت در شبکه هرمی از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در دی‌ماه امسال بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaoea.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما