يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 73893
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت‌الله اعرافی: برای انقلابی ماندن حوزه برنامه ریزی های لازم انجام شده است

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: در بخش انقلابی بودن حوزه علمیه ابعاد مختلف علمی و بنیادی وجود دارد و مجموعه طرح هایی که طی دو سال اخیر تدوین شده، زیرساخت های اجرایی لازم را فراهم کرده که بخشی از این زیرساخت ها در زمینه پاسخگویی به نیازهای انقلاب و جامعه می‌باشد.
برای انقلابی ماندن حوزه برنامه ریزی های لازم انجام شده است/ نهج البلاغه باید همواره در کنار طلاب باشد
برای انقلابی ماندن حوزه برنامه ریزی های لازم انجام شده است/ نهج البلاغه باید همواره در کنار طلاب باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله اعرافی ظهر امروز در مراسم آیین رونمایی از محصولات پژوهشی انقلاب اسلامی که در موسسه مجموعه روایت سیره شهدا برگزار شد، عنوان کرد: بخشی از کارهای پژوهشی در شعاع موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا شکل گرفته و حضور در مأمن شهدا برای ما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: حضرت امیر(ع) ویژگی هایی برای شهدا بیان می‌کند که این ویژگی ها حضدت را به آه و ناله می‌کشاند.
مدیر حوزه های علمیه گفت: معارف تعالیم اخلاقی همگی معارف بلندی هستند، اما در نهج البلاغه اندیشه اخلاقی با یک شور حماسی توام شده و نهج البلاغه باید کتاب کنار دست طلاب باشد، چرا که این اثر ارزشمند از جامعیت اساسی نسبت به مفاهیم اسلامی برخوردار است.
وی اظهار داشت: هر اقدامی که فرهنگ شهادت را تقویت کند، بالاترین و ارزشمندترین کار را انجام می‌دهد و اگر این فرهنگ در جامعه حاکم شود، همه مسائل حل می‌شود و این خود بزرگ بینی ها و خودخواهی های بی‌جا را  از بین می‌رود.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: حفاظت از فرهنگ شهادت کارهای علمی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی نیاز دارد و باید بیشتر کار  انجام شود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: در بخش انقلابی بودن حوزه علمیه ابعاد مختلف علمی و بنیادی وجود دارد و مجموعه طرح هایی که طی دو سال اخیر تدوین شده، زیرساخت های اجرایی لازم را فراهم کرده که بخشی از این زیرساخت ها در زمینه پاسخگویی به نیازهای انقلاب و جامعه می‌باشد.

 انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjtoea.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما