کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فنی و عمرانی شهردار قم:

تمرکز منابع مالی شهرداری بر تامین پروژه مترو است/ آغاز عملیات عمرانی خط دوم مترو با شرایط فعلی اولویت نیست

خبرگزاری فارس , 8 بهمن 1397 ساعت 13:30

معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: امکان آغاز خط دوم وجود دارد و به پول امروز بالای ۴ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و برای شهری که کل بودجه آن حدود ۲ هزار میلیارد تومان است سنگین بوده و به همین خاطر تمرکز بر خط اول مترو است.


به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن با تاکید بر اینکه خط اول مترو تمرکز بودجه‌ای شهرداری است، اظهار کرد: امسال هیچ پروژه‌ فاینانسی انجام نشده و نکته مهم آن ارتباط با کشورهای دیگر است؛ امکان آغاز خط دوم وجود دارد و به پول امروز بالای ۴ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و برای شهری که کل بودجه آن حدود ۲ هزار میلیارد تومان است سنگین بوده و به همین خاطر تمرکز بر خط اول مترو است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای اینکه در آینده با تخصیص منابع شاهد آغاز عملیات اجرایی خط دوم مترو هم باشیم، خاطرنشان کرد: خط دوم مترو از پردیسان شروع شده و از شهرک قدس، شهید صدوقی، بلوار امین، حرم مطهر و چهارراه بازار عبور می‌کند.

معاون شهردار قم خاطرنشان کرد: باقی مسیر پروژه تا فرهنگیان منوط به مصوبه شورای ترافیک کشور است مجموعا پروژه ۱۵ تا ۱۸ کیلومتر طول دارد که مطالعات آن تکمیل است و آماده اخذ پیمانکار اما نیازمند تامین منابع مالی هستیم.

وی اذعان کرد: شورای ترافیک کشور مرجع تصویب خطوط مترو است و طبق ظرفیت شهر و خطوط دیگر مصوبه اجرای خطوط جدید را می‌دهد؛ در شرایط فعلی با توجه به اینکه خط اول و دوم مترو قم به نتیجه نرسیده، خط سوم قابل طرح نیست؛ البته خط اول و دوم اولویت شهر است و به نظر مدهای دیگر حمل‌ونقلی جایگزینی برای خط سوم مترو قم باشد؛ مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهر قم در حال انجام است و طی آن تصمیم‌ برای شرایط حمل و نقل آینده خواهد شد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 73919

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73919/تمرکز-منابع-مالی-شهرداری-تامین-پروژه-مترو-آغاز-عملیات-عمرانی-خط-دوم-شرایط-فعلی-اولویت-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir