شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 74098
منبع : خبرگزاری ايرنا
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

عزت خواهی و استقلال از مفاهیم انسان شناختی انقلاب است

قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: عزت خواهی، استقلال و استعمار ستیزی از مفاهیم اصلی انسان شناختی انقلاب اسلامی است و امام راحل این عناصر را به عنوان مبانی نهضت معرفی کردند.
عزت خواهی و استقلال از مفاهیم انسان شناختی انقلاب است
عزت خواهی و استقلال از مفاهیم انسان شناختی انقلاب است
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد سعیدی در آیین خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرمودند، من خادم شما ملت هستم و آمده ام بزرگواری شما را حفظ و مردم را مستقل و از سلطه اجانب و بیگانگان نجات دهم.

وی بیان کرد: امام این رهبر الهی بر اساس سیره و روش رسولان و پیامبران این سخنان را فرمودند چرا که حضرت موسی (ع) نیز همین روش را برای مبارزه با فرعون در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه سبک و سیره انبیا برای هدایت بشریت نصحیت و موعظه کردن است، افزود: خداوند وقتی طغیان فرعون را دید، در عین حال از حضرت موسی و هارون خواست بروند و او را نصیحت کنند‌، ولی چون اثر نکرد برنامه هلاکتش را تدارک دید.

آیت الله سعیدی یادآور شد: بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز در 15 خرداد سال 42 و در آغاز قیام و نهضت خود ،با ادبیات محترمانه به شاه خطاب کرد که به شما نصیحت می کنم، ولی او نه تنها نشنید، بلکه به جای عمل کردن به نصحیت های ایشان، فرعون وار دستور خاموش کردن قیام را صادر کرد، تا زمانی که صبر خدا تمام شد و او را در به در و هلاک کرد، و در 22 بهمن انقلاب و نهضت امام راحل پیروز شد.

وی گفت: طغیان کردن خشم و غضب خدا را در پی دارد، و امروز نیز اگر کسی سخن حق و نصایح رهبری را نشنود سرانجامی مانند حکومت پهلوی پیدا خواهد کرد.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) همچنین با تاکید بر حرکت همه مسئولان در مسیر ولایت و رهبری گفت: خانواده معظم شهیدان میراث انقلاب هستند، باید قدر آنها را بدانیم، و کمر همت را ببندیم تا از گردنه های سخت عبور کنیم.

همزمان با دومین روز از ایام الله مبارک دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آیین معنوی و باشکوه خطبه خوانی با حضور بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch6vnq.23nkwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما