دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 74210
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله اعرافی: ایران همواره در عرصه بین‌الملل قانونمند عمل کرده است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی در قم برگزار می‌شود
برگزاری دومین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در قم/ایران همواره در عرصه بین‌الملل قانونمند عمل کرده است
برگزاری دومین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در قم/ایران همواره در عرصه بین‌الملل قانونمند عمل کرده است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم، با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای برکات بسیاری بوده است اظهار کرد: برکات انقلاب در ابعاد مختلف قابل عرضه و ارائه است و دستگاه‌های فراوان استکباری تلاش کردند در سال گذشته تا دستاوردهای انقلاب را نادیده گرفته و ناچیز بشمارند. دشمن هزینه‌های زیادی انجام داد تا عظمت و شکوه ملت ایران را مورد غفلت قرار داده و جامعه را نسبت به آن بی‌توجه کنند.

وی یکی از تجلیات مهم‌ انقلاب اسلامی را حضور گفتمان و اندیشه انقلاب در عرصه بین‌الملل دانست و تصریح کرد: این حضور اثرگذار، موج‌آفرین و شبکه‌ساز بوده است و این حضور در عین حال قانون‌مند، عقلانی و حکمت‌مدار بوده است. تمام قدرت‌های دنیا جمع شده‌اند تا حضور ما را در جهان غیرقانونی اعلام کنند اما ما با کمال سرافرازی اعلام می‌کنیم که گفتمان انقلاب هیچ حضور غیرقانونی در جهان نداشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ترویج افکار تکفیری در منطقه به حمایت استکبار جهانی و آمریکا گفت: ایران در این شرایط ایستاد و به کمک جریان مقاومت شتافت اما این کمک‌ها و حمایت‌ها در برابر تروریسم و داعشیسم کاملا شجاعانه بود. این مقاومت مثل مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و اشغالگران تلاش شد تا درون‌زا باشد و حضور ما در این کشورها مستشاری و براساس قوانین بین‌الملل انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه ایران در مبارزه با تروریسم صادق بوده است افزود: اندیشه انقلاب در عرصه بین‌الملل تابناک است و از سوی ملت‌های اسیر در چنگال قدرت‌های استکباری با استقبال روبه‌رو شده است.

اعرافی اضافه کرد: امروز اسرائیل در ضعف مطلق قرار داشته و قدرت مطلق اسرائیلی‌ها به حاشیه رفته است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه و روحانیت در ایران و نقاط دیگر عالم فلسفه وجودی خود را در اجتماعی‌بودن و خدمت‌گذار بودن می‌داند اظهار کرد: ما در حوزه روحانیت فلسفه‌ای جز عرضه معارف الهی، ارتقا فرهنگی و... نمی‌بینیم، حوزه‌ای که در کنار مردم است و پاسخگو است.

مدیر حوزه‌های علمیه تولید فکر و محتوای مناسب برای جهان معاصر و نظام اسلامی را از کارهای حوزه دانست و افزود: یکی از نمادهای دیگر حوزه انقلابی حضور در کنار مردم در تمام شرایط خصوصا در شرایط حساس و سخت جامعه است.

وی حضور چشم‌گیر روحانیت در کنار مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این دوران همیشه حضور و همراهی مردم و روحانیت را شاهد هستیم و در دوره اخیر دفاع از حرم و مبارزه با تروریسم بین‌المللی و دشمنان هم روحانیت ضمن عرضه فکر و راهبری در کنار مردم بود و نشان این همراهی این است که در سنگر مبارزه حضور داشته است.

اعرافی از شهادت بیش از 4 هزار روحانی در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: در جریان مقاومت و دفاع از حرم هم 140 شهید روحانی از پنج کشور ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه شناسایی شده است.

وی اذعان کرد: 81 شهید روحانی عراقی، 19 شهید روحانی سوری، 24 شهید ایرانی، هشت شهید افغانستانی و 6 شهید پاکستانی شناسایی شده است که علاوه بر این شهدا جانبازان مدافع حرم نیز در جبهه علیه تروریسم جهانی حضور داشته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیشگامی و همراهی در جریانی مقاومت را افتخار روحانیت دانست و افزود: کنگره اول بزرگداشت شهدای روحانی در سال 95 برگزار شد و نهادهای عالی حوزه در برگزاری این کنگره سهیم هستند. مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه، جامعه‌المصطفی العالمیه و مرکز خدمات حوزه در این کنگره مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه صبح دوم اسفندماه دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا برگزار می‌شود گفت: فراخوان مقاله گسترده‌ای در این دوره انجام شد و بخشی از مقالات در روز همایش ارائه شده و مابقی چاپ خواهد شد. بیش از 20 مستند از شهدا پخش شده و 6 کتاب نیز منتشر می‌شود.

اعرافی با بیان اینکه این کنگره در استان‌ها نیز ادامه خواهد یافت اظهار کرد: آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در این کنگره سخنرانی خواهند داشت و از 6 کشور در این کنگره حاضر شده و از خانواده شهدای مدافع حرم نیز تجلیل می‌شود.

وی اذعان کرد: در دو سال گذشته حدود هزار مدرک خانواده‌های شهدای روحانی دفاع مقدس صادر شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzx05.yt0of6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما