کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موانع عدم اجرای صحیح طرح مقابله با قاچاق دام زنده در قم بررسی شود

خبرگزاری تسنیم , 1 اسفند 1397 ساعت 9:15

استاندار قم گفت: متأسفانه پیش‌بینی و عملکرد مسئولان استان در زمینه جلوگیری از خروج و قاچاق دام زنده وضعیت مطلوبی نداشته و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته فقط در حد حرف باقی مانده است.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه شورای پدافند غیرعامل که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای جلوگیری از خروج دام زنده از استان قم برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌صورت کامل اجرا شود.

وی با انتقاد از عدم اجرای درست طرح مقابله با خروج دام از استان افزود: مسئولان استان عوامل و موانع عدم اجرای صحیح و درست طرح مقابله با خروج و قاچاق دام زنده را بررسی کنند.

استاندار قم با اشاره به اهمیت تدابیر سنجیده در مدیریت بازار دام منطقه دامشهر قم گفت: متأسفانه اجرای صحیح این طرح در استان قم با موانعی روبه‌رو شده است، در شرایط حاکم بر جامعه نباید با بی‌تدبیری سبب ایجاد برخی مشکلات و موانع در بازار دام و گوشت شد.

سرمست با انتقاد از عملکرد استان در جلوگیری از خروج و قاچاق دام زنده ابراز کرد: متأسفانه پیش‌بینی و عملکرد مسئولان استان در زمینه جلوگیری از خروج و قاچاق دام زنده وضعیت مطلوبی نداشته و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته فقط در حد کاغذ و حرف باقی مانده است.
وی با تصریح به ضرورت ارائه راهکارهای عملیاتی توسط کارگروه‌های شورای پدافند غیرعامل استان اضافه کرد: تمام کارگروه‌های شورای پدافند غیرعامل استان باید در سال آینده در برابر معضلات و مشکلاتی که در سطح استان وجود دارد راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران استانی با رصد دقیق و درست اتفاقات و نوسانات جامعه تهدیدات احتمالی را شناسایی کنند و در مسیر به‌روزرسانی و ارائه راهکار برای عبور از آن‌ها و یا تبدیل کردن تهدیدات به فرصت‌های مغتنم گام بردارند.

سرمست با یادآوری افزایش کمی و کیفی تهدیدات پدافندی عنوان کرد: جنس، نوع و کمیت و کیفیت تهدیدات پدافندی هرسال متفاوت‌تر و نسبت به سال‌های قبل بیشتر می‌شود، پدافند غیرعامل استان باید شناخت جامع و دقیقی از نوع و کارکرد هریک از تهدیدات موجود در جامعه داشته باشد.

وی با بیان اهمیت رونق و پویایی بخش صنعت استان اضافه کرد: یکی از اقدامات سنجیده استان تشکیل کارگروه صنعت در قالب شورای پدافند غیرعامل استان است، کارگروه صنعت استان برای مقابله با تهدیدات و چالش‌های پیشِ‌روی صنعت و اشتغال استان راهکارهای متنوع و قابل‌اجرای متعددی را احصا و طراحی کنند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 74754

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/74754/موانع-عدم-اجرای-صحیح-طرح-مقابله-قاچاق-دام-زنده-قم-بررسی-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir