کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسین خانی تاکید کرد؛

گسترش فرهنگ حجاب و عفاف

خبرگزاری فارس , 28 خرداد 1391 ساعت 11:28

قم نیوز: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه همه نهادهای مسوول باید به هنجارسازی در این خصوص بپردازند.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی با اشاره به طرح اخیر نیروی انتظامی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: از همه دست‌اندرکاران این طرح به ویژه فرمانده نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم زیرا گام مهمی در راستای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب برداشته شده است.

وی افزود: در هر زمینه‌ای که موفقیت حاصل شده است، بخشی از آن مرهون هنجارسازی صحیح بوده به طوری که در خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی و بستن کمربند ایمنی، هم‌اکنون این مسئله به صورت یک هنجار درآمده و در میان رانندگان معمول شده است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خواستار فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب توسط نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما شد و گفت: نیروی انتظامی تنها وظیفه خود را برخورد با جرم نمی‌داند و صدا و سیما نیز نقش مهمی در این زمینه دارد به طوری که علاوه بر رعایت فرهنگ عفاف و حجاب در فیلم‌ها و سریال‌ها، تهیه برنامه‌های هنجارساز نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب دارای وظیفه سنگینی هستند و در این خصوص می‌توان از ظرفیت عظیم مبلغان در ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت‌های تبلیغی به خوبی استفاده کرد.

حسین‌خانی با اشاره به بخش‌های مختلف فرهنگی در حوزه‌های علمیه گفت: طیف‌های مختلفی از افراد جامعه به دلیل وجود شبهه یا ناآشنایی با احکام دینی از حجاب و عفاف فاصله می‌گیرند ضمن اینکه برخی از آنها نیز با پیامدهای دنیوی و اخروی این مسئله آشنا نیستند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با تاکید بر نقش عظیم حوزه‌های علمیه در نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب بیان داشت: همه نهادها باید در سایه همکاری با یکدیگر، نقش و رسالت خود را در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب ایفا کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌های گروهی از جمله صدا و سیما نیز باید با تهیه برنامه‌ها و گزارش‌های قوی در زمینه تأثیر بالای عفاف و حجاب در رشد فرهنگی و معنوی جامعه، وظیفه خود را در این زمینه به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/۱۰۹


کد مطلب: 7488

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/7488/گسترش-فرهنگ-حجاب-عفاف

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir