کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیر پوردستان در قم: ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی نیازمند برنامه راهبردی است

خبرگزاری فارس , 9 اسفند 1397 ساعت 16:19

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت : با توجه به این که تاکنون بیشتر به صورت مأموریتی کار انجام داده ایم اما اکنون و در آغاز دهه پنجم انقلاب نیاز است تا برنامه های راهبردی برای خدمت حقیقی به مردم نوشته و اجرایی شود.


به گزارش قم نیوز امیر احمدرضا پوردستان امروز و در همایش علمی - تخصصی «تمنّا» (تجلی مهرورزی نیروهای امدادی) که به همت جمعیت هلال احمر استان قم در تالار معصومیه قم برگزار شد افزود: امروز همان گونه که برای برنامه های نظامی و تهدیدات احتمالی، طرح و برنامه مدوّن وجود دارد باید در زمینه امدادرسانی ها و خدمت به مردم هم همین برنامه ریزی دقیق راهبردی وجود داشته باشد تا بتواند به همگرایی نهادها و دستگاه های مختلف بینجامد.

وی همچنین با اشاره به اینکه نیروهای امدادرسان باید در شرایط فراغت و فرصت، آموزش های لازم را ببینند و ظرفیت های لازم را کسب کنند اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور عزیزمان با بخش قابل توجهی از بلایای طبیعی ثبت شده در جهان یعنی 31 نوع بلا از مجموع 40 بلا رو به رو است؛ بنابراین لازم است تا خود را برای مقابله با این بلاها مانند سیل، زلزله و آتش سوزی ها آماده کند تا بتواند این بحران را با سربلندی پشت سر بگذارد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان اینکه آماده بودن در برابر بلایای طبیعی و یا حتی حوادث جاده ای، هم اعتماد به نفس و هم امنیت روانی جامعه را بالا می برد خاطرنشان کرد: خدمت رسانی و امدادرسانی به مردم نجیب و همیشه در صحنه ایران، یک فرصت و موهبت الهی است که نباید آن را ناچیز شمرد.

وی به حضور حماسی مردم در یوم الله 22 بهمن سال جاری اشاره کرد و گفت: دشمن در شرایط امروز، جنگ هیبریدی یا همان جنگ ترکیبی در همه حوزه ها را علیه کشور ما در دستور کار دارد اما در این بین، جنگ مالی و اقتصادی و همچنین جنگ روانی، دو حوزه ای است که دشمن در آن ها سرمایه گذاری بیشتری صورت داده است.

وی تصریح کرد: آنان با این سرمایه گذاری عظیم تصور می کردند که مردم در 22 بهمن ماه امسال یا به خیابان ها نمی آیند و یا برای اعتراض به خیابان ها می آیند در حالی که حضور حماسی مردم توطئه های آنان را نقش بر آب کرد.

امیر پوردستان سپس گفت: نباید کسی فکر کند که برگزاری کنفرانسی مثل کنفرانس ورشو بدون برنامه ریزی بوده است چراکه دشمن بر این باور بود که نظام اسلامی در 22 بهمن به پایان خود می رسد و از این رو کنفرانس ورشو را برگزار کردند تا جایگزین نظام جمهوری اسلامی را مشخص کنند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در ادامه به بیان ویژگی های امدادگران تراز انقلاب اسلامی پرداخت و ضمن بیان برخورداری ار روح متعالی به عنوان ویژگی مهم این امدادگران عنوان کرد: اعتماد به نفس، انسان دوستی، حیا و امانتداری، از خود گذشتگی، مسؤولیت پذیری، ابتکار و خلاقیت و شجاعت و آمادگی جسمانی از دیگر ویژگی های امدادگران تراز انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: این امدادگران همچنین باید خوداتکایی یعنی توانایی انجام کارهای مختلف و همزمان را تجربه کنند و البته آمادگی محیطی یعنی امکان فعالیت در جغرافیای مختلف را نیز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی جوان و امانتدار خود و همچنین تجهیزات فنی مدرن و پیشرفته، این افتخار را داشته و دارد که خود به عنوان یک نیروی امدادی در خدمت مردم و نیروهای امدادی باشد.

امیر پوردستان در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت بیانیه اخیر «گام دوم انقلاب»، تصریح کرد: فرماندهی معظم کل قوا در این بیانیه راهبردی، حساب ویژه ای برای جوانان باز کرده و از آنان خواسته اند تا وارد میدان شوند و پرچم را به دست گیرند؛ البته این جوانان عزیز ما باید به این نکته توجه داشته باشند که به تعبیر حضرت امیرالمومنین (ع) و برای رسیدن به پرچمداری، باید به دو زیور بصیرت و صبر مزیّن بود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 75021

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75021/امیر-پوردستان-قم-ورود-دهه-پنجم-انقلاب-اسلامی-نیازمند-برنامه-راهبردی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir