چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 75310
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله اعرافی: رفع تهدیدهای منابع طبیعی نیازمند مشارکت اقشار مختلف مردم است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از تهدیدهای موجود در حوزه منابع طبیعی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعلی کشور نام برد و گفت: رفع تهدیدهای موجود این حوزه علاوه بر اهتمام دستگاه‌ها، نیازمند حضور و مشارکت پرشور اقشار مختلف مردم است.
رفع تهدیدهای منابع طبیعی نیازمند مشارکت اقشار مختلف مردم است
رفع تهدیدهای منابع طبیعی نیازمند مشارکت اقشار مختلف مردم است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در مراسم روز ملی درختکاری و آیین افتتاح و بهره‌برداری از 22 پروژه فضای سبز شهرداری قم که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرداری قم دوره فعالی و قابل تقدیری را آغاز کرده است، اظهار کرد: مسؤولان فعلی شهرداری خدمات پیشینیان را پاس داشته و فعالیت‌های ابتکاری را به آن خدمات اضافه کرده‌اند.

وی رویکرد نخست شهرداری در مدیریت کلان و پیگیری برنامه‌های بلند مدت را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: رویکرد دوم شهرداری مشارکت دادن مردم در فعالیت‌های شهری است که به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نگاه فرهنگی، علمی، اخلاقی و معنوی شهرداری قم را مطلوب خواند و عنوان کرد: روح اخلاقی، معنوی، اجتماعی و عدالت باید در دل برنامه‌های مجموعه‌ها و نهادهای مختلف خود را نشان دهد و تلاش سازمان‌ها باید به صورتی باشد که اخلاق، معنویت، فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی و دینی در جامعه تجلی پیدا کند.

وی بر لزوم ترویج نگاه جهادی و انقلابی تاکید کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تاکید فرمودند که هر جا انقلابی و جهادی اقدام کردیم و از ما می‌توانیم سخن به میان آوردیم قله‌های بلندی را فتح کردیم. در دفاع مقدس و دفاع از حرم هر جا نگاه بزرگ و آینده‌نگر داشتیم کارهای بزرگی را رقم زدیم به همین علت امیدواریم این نگاه و روحیه در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه شهر قم در حوزه‌های منابع طبیعی، محیط زیست و فضای سبز با چالش‌های جدی روبرو است، عنوان کرد: پرداختن به دغدغه‌های موجود در این عرصه و رفع مشکلات نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است.

اعرافی از تهدیدهای موجود در حوزه منابع طبیعی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعلی کشور نام برد و ادامه داد: رفع تهدیدهای موجود این حوزه علاوه بر اهتمام دستگاه‌ها، نیازمند حضور و مشارکت پرشور اقشار مختلف مردم است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید حمایت‌های فعلی خود در حوزه فضای سبز را ادامه دهد، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه نیز آمادگی لازم را دارند تا در راستای رفع مشکلات مورد نظر در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست مشارکت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxmde.w6dtyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما