پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 75352
منبع : خبرگزاری فارس

امیرآبادی مطرح کرد: استانداردسازی واحدهای آلاینده پیرامون شهر قم

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان محیط زیست باید اهتمام جدی به وضعیت واحدهای آلاینده در اطراف شهر قم داشته باشد و برای استانداردسازی این واحدها تلاش جدی کند.
استانداردسازی واحدهای آلاینده پیرامون شهر قم
استانداردسازی واحدهای آلاینده پیرامون شهر قم
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی ظهر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به صنایع آلاینده در استان قم اظهار کرد: با برخی از واحدهای صنعتی استان با وجود آلایندگی بالا برخورد نمی‌شود.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست باید اهتمام جدی به وضعیت واحدهای آلاینده در اطراف شهر قم داشته باشد و برای استانداردسازی این واحدها تلاش جدی کند. متاسفانه شاهد تلنبار شدن واحدهای آلاینده در اطراف قم هستیم، در حالی که مساله محیط در این شهر به دلیل اقلیم خاص، اهمیت زیادی دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که اشتغالی در استان قم موجب ضربه زدن به بحث محیط زیست شود، اجازه نمی‌دهیم که چنین اشتغالی در استان شکل بگیرد، هر سال شاهد بیشتر شدن معضلات محیط زیستی در استان قم هستیم که این مساله نگران کننده است.

امیرآبادی فعالیت نیروگاه حرارتی در حریم شهر قم را از معضلات این شهر دانست و تصریح کرد: باید تصمیمات درستی در خصوص ادامه فعالیت این نیروگاه و شکل آن اتخاذ شود.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر مساله ایجاد نیروگاه جدید در استان قم برای تولید برق مطرح شده بود، که به دلیل حساسیت‌هایی که نسبت به محیط زیست در این استان وجود دارد، از راه اندازی این نیروگاه جلوگیری به عمل آمد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میلیون‌ها نفر در پیرامون حوزه آبخیز دریاچه نمک زندگی می‌کند و باید حق آبه این دریاچه به آن اختصاص پیدا کند و گرنه شرایط دریاچه نمک خطرناک تر و بحرانی تر از دریاچه ارومیه خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5fbz.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما