پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 75358
منبع : خبرگزاری تسنیم

57 میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های گرمایشی مدارس قم اختصاص یافت

قم نيوز : وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تأمین زیرساخت‌های گرمایشی قم ۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۳۰ میلیارد تومان از آن را آموزش و پرورش و ۲۷ میلیارد تومان نیز توسط مسئولان استان تأمین می‌شود.
۵۷ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های گرمایشی مدارس قم اختصاص یافت
۵۷ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های گرمایشی مدارس قم اختصاص یافت
به گزارش قم نیوز سید محمد بطحایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: قم یکی موفق‌ترین استان‌های کشور در ایجاد همگرایی برای حل مشکلات آموزش و پرورش و تشکیل شورای این نهاد در استان است.

وزیر آموزش و پرورش مشکلات اقتصادی جامعه را مورد توجه قرار داد و افزود: حقیقت این بوده که شرایط امروز کشور شرایطی خطیری بوده که با حربه اقتصادی، معیشت مردم را مورد هدف قرار داده است.

وی ابراز کرد: با توجه به مشکلات سخت اقتصادی و معیشتی باید آستانه تحمل مردم به شدت مورد توجه قرار بگیرد، فراینده‌های کاری آموزش و پرورش در شرایط فعلی باید به نحوی دنبال شود که کارهای اداری فرهنگیان در کمترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام بگیرد.

   بطحایی ادامه داد: آموزش و پرورش برای کوتاه کردن بروکراسی‌های اداری نهایت آمادگی را داشته و آماده هرگونه تفویض اختیاری به مدیران استانی است، آموزش و پرورش باید در برابر شرایط جدید اقتصادی آماده بوده و نسبت به آینده سخت اقتصادی هوشیار باشد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: حقیقت این بوده که دشمن امروز ایران، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و با هرکسی در برابر آن بایستد با قدرت برخورد می‌کند، حوادث و وضعیت کشورهایی مانند یمن، عراق و سوریه مصداق بارزی از عمق نامردی و دشمنی دشمنان انقلاب است.

وی با مورد خطاب قرار دادن فرهنگیان سراسر کشور در شرایط سخت معیشتی حاکم بر جامعه گفت: اگر امروز شرایط معیشت فرهنگیان سخت شده باید این شرایط با تدبیر پیش برده و مشکلات معیشتی بهانه‌ای برای سوءاستفاده و نفوذ دشمن در آموزش و پرورش نشود، مشکلات آموزش و پرورش را باید با تدبیر و بصیرت به پیش برد.

بطحایی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش پیداکرده نزاع‌های خیابان‌های کم شود باید عاطفه مردم تقویت شود، رحم و مروت بیشتر شود یا پله‌های دادگستری خلوت‌تر شود، باید به آموزش و پرورش برگشته و توجه و مهارت‌های زندگی را در پای تخته‌سیاه به دانش آموزان یاد بدهیم.

وی اضافه کرد: در مدارس قدیمی ایران نشانه‌های خلقت و معرفت‌شناسی به صورت ملموس در معرض دید دانش آموزان قرار داشت  و آرامش خاصی در مدرسه موج می‌زد، اما امروز سبک مدرسه‌سازی کشور بسیار خشک و بی‌عاطفه است، در مدارس امروز امکان تحرک و فعالیت‌های گروهی وجود ندارد، سبک مدرسه‌سازی امروز با بحران محرومیت روبه‌رو شده است، وجود ساختمان‌های بلندمرتبه در جوار مدارس آرامش روانی را از دانش آموزان گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش سبک‌های خشن، بی روح، بی‌عاطفه و برگرفته از غرب را در مدرسه‌سازی مورد انتقاد قرار داد و تأکید کرد: سبک فعلی مدرسه‌سازی کشور تاب‌آوری و تحمل‌پذیری دانش آموزان به ویژه دختران را کاهش می‌دهد و آنها در آینده با مشکلاتی جدی در زندگی مشترک و وظیفه مادری روبه‌رو می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 99 درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق معلمان شده و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فقط یک درصد از اعتبارات باقی می‌ماند، در دو سال اخیر بالاترین رقم پرداخت معوقات رخ داده است، در سال 97 اعتبارات عمرانی سه برابر 96 و در سال 98 سه برابر 97 خواهد بود.

بطحایی تأکید کرد: با بهره‌وری بالا باید هزینه‌های جاری آموزش و پرورش را کاهش بدهیم، برای تأمین زیرساخت‌های گرمایشی قم 57 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 30 میلیارد تومان از آن را آموزش و پرورش و 27 میلیارد تومان نیز توسط مسئولان استان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch6xnq.23nmmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما