شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : 75401
منبع : خبرگزاری تسنیم

هیچ طلاقی در روستاهای قم ثبت‌ نشده است

قم نيوز : در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان نسبت به عملیاتی شدن رویکرد ازدواج آسان در استان قم تأکید شد.
هیچ طلاقی در روستاهای قم ثبت‌ نشده است
هیچ طلاقی در روستاهای قم ثبت‌ نشده است
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ظهر امروز با حضور امید محدث مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، هاشمی معاون استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، فرماندار قم اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هفته جوان قم باید تمام مناطق و بخش‌های استان را در برگرفته و صرفاً به برگزاری در برخی مراکز و مناطق ویژه محدود نشود.

رضا سیار ظرفیت مساجد استان را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج استان از ظرفیت‌های مهمی بوده که می‌توانند در برگزاری باشکوه هفته جوان مؤثر واقع شوند.

 
مدیرکل ثبت‌احوال استان قم نیز در بخشی از این جلسه، عنوان کرد: طبق آخرین آماراستانی جمعیت قم در حال حاضر یک‌میلیون و 338 هزار نفر است، فراوانی جمعیت قم در گروه سنی 30 تا 34 سال بالاترین فراوانی را در بین گروه‌های سنی دیگر دارد.

خلیل مرادی با اشاره به آمار بالای جمعیت جوان استان قم خاطرنشان کرد: 25 درصد جمعیت استان در گروه سنی 15 تا 29 سال قرار دارند، این گروه سنی حساس‌ترین گروه سنی بوده و بیش از گروه‌های سنی دیگر نیازمند رسیدگی و توجه است.

وی ادامه داد: در 11 ماهه نخست امسال در مجموع 7 هزار و 176 واقعه ازدواج در استان قم به ثبت رسیده است، همچنین در این مدت 2 هزار و 777 طلاق نیز رخ‌داده است، نزدیک به 100 درصد آمار طلاق در قم مربوط به مناطق شهری بوده و در سطح روستاهای استان خبری از پدیده زشت طلاق نیستیم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم ادامه داد: میانگین سن ازدواج در بین مردان قمی 29 و در بین دختران 24 سال است، همچنین میانگین سن طلاق نیز بین 30 تا 34 در تغییر است، در استان قم بیشترین ضریب ازدواج دختران در گروه سنی 15 تا 19 به ثبت رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، عنوان کرد: سامانه و طرح "تصمیم" یکی از اقدامات موفق در کاهش آمار طلاق در قم بوده است، طبق این طرح پرونده زوج‌های متقاضی طلاق قبل از رسیدگی در محاکم خانواده توسط مشاورین این طرح بررسی می‌شود.

رضا سلیقه با اشاره به اثرات مثبت راه‌اندازی سامانه تصمیم در قم تأکید کرد: با راه‌اندازی و فعالیت این سامانه و مشاورین خانواده در قالب آن، 25 درصد زوج‌های متقاضی طلاق از تصمیم قطعی برای طلاق منصرف شده و به زندگی مشترک خود ادامه داده‌اند.

انتهای پیام/  137
https://qomnews.ir/vdcgqt9u.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما