چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 75530
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله سعیدی: برخی نفهمیده و نسنجیده پای علم فتنه‌گران سینه می‌زنند

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: چرا برخی از افراد نفهمیده، نسنجیده و نپخته پای علم فتنه‌گران سینه می‌زنند؟ این علم‌ها نه تنها در دنیا، بلکه در قیامت هم ساقط خواهند شد و اگر توبه نکنند، مطرود از درگاه خداوند هستند.
برخی نفهمیده و نسنجیده پای علم فتنه‌گران سینه می‌زنند
برخی نفهمیده و نسنجیده پای علم فتنه‌گران سینه می‌زنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دومین مراسم چلچراغ که با هدف بزرگداشت روز ملی شهدا و تکریم ۴۷۲ خانواده شهید و ایثارگر شهرداری قم و همچنین رونمایی از سند هویتی نخستین شهید شهرداری قم در سالن همایش‌های این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: دستورات خداوند، ارسال پیامبران، ائمه معصومین(ع) و در عصر غیبت مراجع بزرگوار که در رأس‌شان ولی فقیه هستند، ما را هدایت می‌کنند تا رجوع ما از این دنیا آبرومند باشند و با همان فطرتی که آمدیم، به دنیای دیگر بازگردیم.

وی ادامه داد: بعضی از افراد هستند که به گمان خودشان به لحاظ حفظ موقعیت‌ها، آبرو، مال و حیثیت، فراتر از خط، جریان و گروه‌شان، خود را از دست می‌دهند و ضایع و خراب می‌کنند و رجوع‌شان به سمت خداوند، به شکل بدی است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد: جامعه اگر به خواب فرو برود، ارزش‌های خود را کنار بگذارد و با جریان‌های فتنه و ضد انقلاب پیوند بخورد، آخرش این است که باید ناموسش را هم بدهد.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در زمان استقرار در کوفه، یک جامعه نمادین توحیدی و ولایتمدار و در حد خودشان با امکانات آن روز جامعه غنی شکل داده بودند ولی همین جامعه مورد تربیت و مربیگری حضرت علی طوری در معرض تحولات قرار گرفت که دختر امیرالمومنین(ع) و خاندان‌شان را به طور اسیر وارد آنجا کردند.

وی با بیان اینکه شهدای گفته‌ها و ناگفته‌های زیادی دارند، ابراز کرد: وصیت‌های شهدا بعد از شهادت آنها بازخوانی می‌شود، وگرنه در زمان حیات شهدا که این اتفاق نمی‌افتاد؛ وصیت‌نامه شهدا در زمان حیات او بازخوانی، تکثیر، تیتر و … نمی‌شد و در سطح شهرها به نمایش در نمی‌آمد، اما بعد از آنکه لباس شهادت بر اندام زیبای آنها کشیده شد، وصیت‌نامه‌ها ارج و قرب پیدا کرد که این مسائل نشان از درجه والای شهدا دارد.

امام جمعه قم ابراز کرد: برای نیاز خودمان وصیت‌نامه و گفته‌های شهدا را مرور کرده، تبلیغ کنیم و ببینیم چه چیزی گفتند؛ آنها بر توجه به اسلام، ولایت، رعایت احکام الهی، یاری رساندن به ولی فقیه و رهبر در عصر غیبت، عفاف، حجاب و طهارت، فعالیت مسؤولان در راه رضایت خداوند، خارج نشدن از مسیر رهبری و … تاکید داشتند.

 

حجت الاسلام ذوالنوری غیرت نشان داد

آیت‌الله سعیدی با اشاره به صحبت‌های اخیر حجت‌الاسلام ذوالنوری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درود خدا بر این شخص که در مجلس غیرتی از خود نشان داد، اما چرا بعضی‌ها غافل هستند و حواس‌شان نیست؛ از چه کسی تبلیغ می‌کنید؟ پای علم چه کسی سینه می‌زنید؟ به خداوند قسم فردا علم حسین(ع)، مهدی آل محمد(عج) و … برافراشته است.

وی ادامه داد: چرا برخی از افراد نفهمیده، نسنجیده و نپخته پای علم فتنه‌گران سینه می‌زنند؟ این علم‌ها نه تنها در دنیا، بلکه در قیامت هم ساقط خواهند شد و اگر توبه نکنند، مطرود از درگاه خداوند هستند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه از خودمان غیرت نشان دهیم و پای ارزش‌های انقلاب بایستیم، عنوان کرد: شهدای گرانقدر این کارها را انجام دادند که امروز چنین مراسم‌هایی برای آنها برگزار می‌کنیم.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: آن شهید بزرگوار شهرداری کجا انتظار داشت که من و شما چنین مراسمی برای او داشته باشیم و در ساعت کاری برای بیان خاطرات و صحبت‌های آن شهید برنامه بگیریم؟ هیچ‌وقت چنین انتظاری نداشت ولی وظیفه ما است که این کار را انجام دهیم چراکه آن شهید برای رضایت خداوند و اعتلای فرهنگ دینی این کار را انجام داد.

وی با بیان اینکه تا زنده هستیم با جان، نفس، آبرو، مال و … پای پرچم دین بایستیم، گفت: در میان اصحاب پیامبر، افرادی با سلایق و حرکت‌های مختلف داشتیم، اما پیامبر با هیچکس مخالفتی نکرد و از تمام ظرفیت‌ها بهره برد؛ مقام معظم رهبری نیز فرمودند کلمات و تعبیرات افراطی را به کار نبرید؛ نمی‌گوییم انسان باید در هر جایی به هر شکلی می‌خواهد رفتار کند چراکه باید رفتارش پخته و سنجیده باشد، اما از آن طرف اگر هم کسی غیرتمندانه به عرصه می‌آید، نباید محدودش کنند.

امام جمعه قم یادآور شد: یکی از کسانی که در داستان کربلا جنگ می‌کرد، وقتی دید دشمن جرات جنگیدن با او را ندارد و به سمت‌اش نمی‌آید، زره خود را کند ولی آن زمان هیچکس او را محکوم نکرد و به او تندرو نگفتند چون نشان دهنده‌ عشق یک رزمنده مومن و ولایتمدار به خدا بود.

وی با اشاره به اینکه باید پای علم دین بایستید و یاد و خاطره شهدا را گرامی بدارید، گفت: بیانیه گام دوم حضرت آقا بسیار پر محتوا است و باید با درایت، حوصله و برنامه‌ریزی شده همه آن را بخوانند، بفهمند، باور و عقیده پیدا کرده و به آن عمل کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyiea.uqeitzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما