يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 75699
منبع : خبرگزاری تسنیم

مسافران نوروزی در 5000 کلاس درس مدارس قم اسکان پیدا می‌کنند

قم نيوز : فرماندار قم گفت: ۵ هزار کلاس درس آموزش و پرورش برای اسکان زائران و مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، ۲۵۰۰ عدد از کلاس‌های درس آموزش و پرورش با امکانات ویژه برای استقبال از مسافران نورزوی در نظر گرفته شده است.
مسافران نوروزی در ۵۰۰۰ کلاس درس مدارس قم اسکان پیدا می‌کنند
مسافران نوروزی در ۵۰۰۰ کلاس درس مدارس قم اسکان پیدا می‌کنند
 مسافران نوروزی در ۵۰۰۰ کلاس درس مدارس قم اسکان پیدا می‌کنند
فرماندار قم گفت: ۵ هزار کلاس درس آموزش و پرورش برای اسکان زائران و مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، ۲۵۰۰ عدد از کلاس‌های درس آموزش و پرورش با امکانات ویژه برای استقبال از مسافران نورزوی در نظر گرفته شده است.

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹ استانها قم نظرات

مسافران نوروزی در 5000 کلاس درس مدارس قم اسکان پیدا می‌کنند

به گزارش قم نیوز رضا سیار در جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد اظهار داشت: در زمینه اسکان باید همه نهادها و سازمان‌های استان پای کار بیایند و پذیرایی بسیار مناسبی از زائران داشته باشیم.

وی افزود: باید بر همه واحدهای که خدمات ارائه می‌دهند نظارت داشته باشیم و تلاش کنیم که کمبود و کاستی‌های موجود رفع شود

سیار افزود: امسال از تمام کمیته‌های یازده گانه ستاد تسهیلات زائران یک نماینده باید در فرمانداری مستقر شده و نسبت به پیگیری امور فعال شود، نماینده کمیته‌های یازده گانه باید فردی تام الاختیار باشد.

فرماندار قم عنوان کرد: در مسئله اسکان تکلیف کار روشن است، میراث فرهنگی استان موضوع اسکان را مدیریت خواهد کرد، دستگاه‌های مختلف استانی باید اطلاعات خود را به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دهند.

وی با انتقاد از رویه برخی از دستگاه‌های استانی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های استانی در ارائه گزارش ظرفیت اسکان خود، با ابهام مشخصات خود را بیان کرده‌اند.

سیار گفت: امسال 5 هزار کلاس درس آموزش و پرورش برای اسکان زائران و مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، 2500 عدد از کلاس‌های درس آموزش و پرورش با امکانات ویژه برای استقبال از مسافران نورزوی در نظر گرفته شده است.

فرماندار قم تاکید کرد: شهرداری به هیچ وجه نباید اجازه دهد در شرایطی که برف یا باران می‌بارد چادری در سطح شهر قم نصب شود، از تمام ظرفیت‌های استان برای اسکان زائران و مسافران نوروزی باید استفاده شود.

سیار با اشاره به ظرفیت‌های اسکان در مراکز مذهبی قم گفت: حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران بخش مهمی از نیاز استان به مسئله اسکان را برطرف می‌کند، با توجه به پیش بینی افزایش 20 درصدی مسافران نوروزی باید تمام محل‌های مسقف استان در اختیار ستاد تسهیلات قرار بگیرد.

وی مشکل اسکان در شب نخست عید را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: از ظرفیت سالن‌های ورزشی، مساجد، حسینیه‌ها و سایر ظرفیت‌های مسقف استان برای اسکان مسافران نوروزی استفاده خواهد شد، پیش بینی می‌شود در روزهای نخست سال جدید وضعیت جوی قم بارانی باشد.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود آموزش و پرورش قم ظرفیت اسکان 60 هزار مسافر نوروزی را در هر شب دارد، سالن ورزشی حیدریان به عنوان سالن اضطرار در نوروز 98 در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1vde.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما