جمعه ۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 76070
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله اعرافی در دیدار با آیت الله العظمی شبیری زنجانی:

نظام هدایت علمی خلأ ها را تکمیل می کند

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: نظام هدایت علمی خلأ هایی را تکمیل می کند به این صورت که امتحانات و مصاحبه ها را پایش می کند و تمرین، تحقیق و مقاله نویسی در فضای آن انجام می گیرد و مشاوره های تربیتی و اخلاقی و مهارت های کاربردی و تبلیغی نیز انجام می شود.
نظام هدایت علمی خلأ ها را تکمیل می کند
نظام هدایت علمی خلأ ها را تکمیل می کند
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی امروز در دیدار حضرت آیت الله شبیری زنجانی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، به تشریح برخی از اقدامات مدیریت حوزه پرداخت و گفت: در جهت ارتقای سطح کیفی حوزه های علمیه و اثربخشی و پاسخگوئی بیشتر،برنامه 5 ساله حوزه تدوین شد که اولین برنامه 5 ساله حوزه در سال 98 اجرایی می شود.

وی افزود:  طلبه ما در فضای بدون راهنما، نباید رها باشد و استادان ما نقش جامع تربیتی و هدایت گری خود را ایفا کنند؛ استاد در نظام حوزه هم معلم است هم مشاور و راهنمایی که به همه ابعاد شخصیتی شاگرد توجه دارد.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد:  نظام هدایت علمی خلأ هایی را تکمیل می کند به این صورت که امتحانات و مصاحبه ها را پایش می کند و  تمرین، تحقیق و مقاله نویسی در فضای آن انجام می گیرد و مشاوره های تربیتی و اخلاقی و مهارت های کاربردی و تبلیغی نیز  انجام می شود.

آیت الله اعرافی بیان داشت:‌ مدیریت حوزه های علمیه، آماده شنیدن  و عمل به رهنمود ها و سخنان مراجع و بزرگان حوزه است.

خاطر نشان می شود:  آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به صورت جداگانه ای با مراجع تقلید از جمله آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی و سبحانی دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش: این دیدار ها که به مناسبت عید نوروز و سال جدید برگزار گردید،‌ آیت الله اعرافی گزارشی از وضعیت حوزه های علمیه در عرصه های مختلف،‌آموزشی،‌ پژوهشی، تبلیغی، تهذیبی، تحولی  و... ارائه داد.

مراجع تقلید نیز در این دیدارها، ضمن ابراز خرسندی از وضعیت اداره حوزه های علمیه، بر روند برنامه های تحولی تاکید کرده  و رهنمودهایی به مدیر حوزه های علمیه بیان کردند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjyyea.uqemazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما