کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی قم عنوان کرد؛

۶۰ هزار نفر از میراث فرهنگی قم بازدید کردند/ دو مجوز ایجاد اقامتگاه‌ بوم گردی در استان صادر شده است

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 12 فروردين 1398 ساعت 15:45

یزدانی گفت:هم اکنون اقامتگاه‌های بوم گردی کاروانسرای پاسنگان، روستای جوزه بخش خلجستان در حال فعالیت است که مورد استقبال مردم بوده است.


به گزارش قم نیوز حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از بازدید ۵۹ هزار و ۷۳۱ نفر از اماکن و آثار تاریخی قم خبر دادوگفت: کماکان خانه تاریخی امام (ره)، تیمچه بزرگ و بازار قم، خانه تاریخی زند و موزه مردم شناسی سه اثر پربازدید در این ایام است.

وی با بیان اینکه چهارده متقاضی در نوبت دریافت مجوز اقامتگاه بوم‌گردی هستند،عنوان کرد: هم اکنون اقامتگاه‌های بوم گردی کاروانسرای پاسنگان، روستای جوزه بخش خلجستان در حال فعالیت است که مورد استقبال مردم بوده و اقامتگاه بوم گردی روستای جنت آباد بخش مرکزی و روستای کهندان بخش خلجستان نیز در حال راه اندازی است.

یزدانی اقامتگاه‌های بوم گردی خانه‌های روستایی یا اماکن تاریخی هستند که به همت بخش خصوصی مرمت و راه اندازی می‌شوند و هدف آنها پاسداشت فرهنگ بومی و سنتی منطقه است،تاکنون دو مجوز ایجاد اقامتگاه‌ بوم گردی در استان صادر شده است.

وی تصریح کرد:بوم گردی یا اکوتوریسم بازدید مسئولانه از زیست بوم یک منطقه است به طوری که هیچ خدشه‌ای به آن وارد نشود،اقامتگاه بوم گردی صرفا محلی برای اسکان و اقامت نیست، بلکه خود این اماکن دارای جاذبه‌هایی برای گردشگران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۵۹ هزار و ۷۳۱ نفر از اماکن و آثار تاریخی قم بازدید کردند، همچنین ۳۰۹۱ گردشگر خارجی از آثار و ابنیه تاریخی قم دیدن کرده اند که در راس آن بیت امام (ره) و موزه گنجینه آثار مراجع است.

گفتنی است؛ در ایام نوروز خانه تاریخی امام (ره)، موزه گنجینه آثار راجع، تپه‌های قلی درویش، مقابر گنبد سبز، تیمچه بزرگ و بازار، خانه تاریخی ملاصدرا، خانه تاریخی زند، مسجد جامع، کاروانسرای پاسنگان و کاروانسرای دیر گچین همه روزه پذیرای علاقمندان از ساعت ۹ تا ۱۹ آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 76144

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76144/۶۰-هزار-نفر-میراث-فرهنگی-قم-بازدید-کردند-دو-مجوز-ایجاد-اقامتگاه-بوم-گردی-استان-صادر-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir