چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 76200
منبع : خبرگزاری ايرنا
امام جمعه شهر قنوات قم:

بعثت جلوه لطف و رحمت الهی بر انسان هاست

قم نيوز : امام جمعه شهر قنوات قم گفت: بعثت چیزی نیست که تنها شامل گروهی از مردم باشد، بلکه جلوه لطف و رحمت الهی بر همه انسان هاست و همگان می توانند از فیض آن بهره مند شوند.
بعثت جلوه لطف و رحمت الهی بر انسان هاست
بعثت جلوه لطف و رحمت الهی بر انسان هاست
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین رضا کرمی پور بیان کرد: بعثت فرصتی الهی برای نجات انسان ها از شرک و هدایت بشریت به سمت فطرت خداجوی خویش است و پیامبر گرامی اسلام با استفاده از قرآن کریم به عنوان مهمترین کتاب آسمانی که تمام کلمات آن ریشه در حقایق آفرینش دارد، از همان آغاز بعثت به دنبال تزکیه و تعلیم مردم بود.

وی ادامه داد: بعثت هدیه ای آسمانی است که در آن خداوند متعال از میان خود انسان ها، پیامبری را برای هدایت ایشان برگزید تا آنان برای رسیدن به سعادت برنامه ای مشخص داشته باشند و دچار گمراهی نشوند.

وی افزود: با مبعوث شدن پیامبران، راه بهانه گیری مردم بسته می شود و این به معنای اتمام حجت پروردگار با انسان هاست تا آنان در روز قیامت برای توجیه اعمال ناپسندخود، عذری نداشته باشند.

کرمی پور با اشاره به این که مبارزه با طاغوت از دیگر اهداف مهم بعثت رسول اکرم(ص) بود، گفت: تا قبل از بعثت مردم جرات مقابله با طاغوت را نداشتند اما پس از مبعوث شدن حضرت محمد(ص) این راه برای مردم باز شد و آنان خود را از ستم زورگویان رها کردند.

وی افزود: گسترش امر به معروف و نهی از منکر از دیگر آموزه های بعثت است که در جریان آن پیامبر اعظم(ص) مردم را به سمت انجام این واجب دینی تشویق کردند تا جامعه از هر گونه گناه و زشتی دور بماند و سنت های نیک و پسندیده در آن همگانی شود.

وی ادامه داد: با بعثت پیامبران، خداوند متعال قدرت و عظمت خود را به انسان ها معرفی می کند و همه بشریت را به سمت سعادتی که برای آن آفریده شده اند، هدایت می نماید.

امام جمعه قنوات گفت: بعثت مقدمه ای برای تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است که در آن فطرت خداجوی انسان ها از نور معنویت سیراب می شود.

در بیست و هفتم رجب حضرت محمد(ص) با نزول اولین آیات قرآنی از سوی پروردگار به پیامبری برگزیده و این چنین شد که ایشان آغازگر دعوتی الهی، برای آیینی توحیدی و فطری شدند،که با خلقت بشر هماهنگی دارد و سیراب گر روح و جسم تشنه انسان است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdce7w8f.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما