کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشد اسلام با تبیین سیره نبوی در جامعه امکان پذیر است

خبرگزاری تسنیم , 15 فروردين 1398 ساعت 4:23

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تبیین سیره نبوی جامعه گفت: امروز اگر می‌خواهیم اسلام رشد کند باید تلاش کنیم به تعالیم اسلام توجه کرده و تنها دستورات الهی مدنظر باشد.


به گزارش قم نیوز آیت الله علی ملکوتی با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث اظهار داشت: بالاترین عید برای مسلمانان عید مبعث است که از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به آیه از قرآن کریم گفت: خداوند پیامبر (ص) مبعوث کرد تا خاتم انبیا را مبعوث کند و بالاترین آموزه‌ها را برای سعادت دنیا و آخرت بشرتبیین کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر رضای الهی تصریح کرد: باید از خداوند خواهش و استدعا کنیم که توفیق عمل به آموزه‌های دین اسلامی را به ما عطا کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مسلمانان باید به گونه ای عمل کنند که مجسمه آموزه‌های اسلام باشند، در حرکات و رفتار و گفتار به گونه ای عمل کنند که غیر مسلمانان از حرکات واقدامات و و عمل ما به اسلام پی ببرند.

آیت الله ملکوتی با بیان اینکه رشد و ترویج دین اسلام با جنگ انجام نشد، گفت: علت نفوذ اسلام در جوامع بشری به این دلیل بود که مسلمانان در آن زمان خود را به تعالیم اسلام ملزم می‌دانستند و اهل دروغ نبودند و اهل وفای به عهد و امانتداری بودند و به ارزش‌ها پایدار بودند.

وی با تاکید بر لزوم تبیین سیره نبوی جامعه خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌خواهیم اسلام رشد کند باید تلاش کنیم به تعالیم اسلام توجه کرده و تنها دستورات الهی مدنظر باشد و این اقدام مناسبی برای ترویج معارف دینی است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 76217

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76217/رشد-اسلام-تبیین-سیره-نبوی-جامعه-امکان-پذیر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir