کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شخصیت پیامبر(ص) به عنوان اسوه حسنه در جامعه تبیین شود

خبرگزاری تسنیم , 15 فروردين 1398 ساعت 8:32

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید شخصیت پیامبر(ص) را همان گونه که قرآن کریم به عنوان اسوه حسنه تعیین کرد مورد تاکید قرار داده و به عنوان اسوه خود قرار دهیم.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث اظهار داشت: در شرایطی پیامبر(ص) به پیامبری مبعوث شدند که مردم عربستان در دوران جاهلیت به‌سر می‌بردند.

وی افزود: انبیای الهی پیش از پیامبر(ص) همگی بشارت بعثت پیامبر را داده بودند و مردمی که اهل کتاب بودند نظیر یهودیان و مسیحیان در انتظار بعثت پیامبر بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر چه کفار قریش نسبت به بعثت پیامبر(ص) استقبالی نکردند و ایشان را مورد آزار و اذیت قرار دادند ولی در 10 سال آخر اهالی مدینه استقبال خوبی از رسول خدا(ص) کردند و هنگامی که پیامبر(ص) از دنیا رفتند امت بزرگی تشکیل دادند.

رئیس دانشگاه قم با تاکید بر لزوم وحدت ملت‌های اسلامی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که مسلمانان در جهان امت بزرگی هستند و پیروان دین اسلام عدد زیادی از کره زمین را به خود اختصاص داده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در دعایی که در شب مبعث آمده است از بعثت پیامبر(ص) به عنوان تجلی اعظم یاد شده است و این تجلی در وجود پیامبر(ص) الهی جلوه‌گر شده است و رحمتی برای عالمیان است.

وی با تاکید بر اینکه باید به عنوان پیروان خاندان پیامبر(ص) از تعالیم بسیار عالیقدر ایشان بهره ببریم، خاطرنشان کرد: باید شخصیت پیامبر(ص) را همان گونه که قرآن کریم به عنوان اسوه حسنه تعیین کرد مورد تاکید قرار داده به عنوان اسوه خود قرار دهیم و با ظهور امام زمان(عج) این تعالیم عملی شود و همه مردم به اسلام گرایش پیدا کنند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 76221

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76221/شخصیت-پیامبر-ص-عنوان-اسوه-حسنه-جامعه-تبیین-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir