شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 76288
منبع : خبرگزاری فارس

امیرآبادی: اولویت برای حمایت از سیل‌زدگان ارسال کمک‌های نقدی است

قم نيوز : عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی لزوم ارسال کمک‌های نقدی برای مردم سیل‌زده را مورد توجه قرار داد و گفت: کمک‌های اولیه به مناطق سیل‌زده رسیده و تقریباً در حال انبار شدن است و در ادامه باید کمک‌های نقدی مردم برسد.
اولویت برای حمایت از سیل‌زدگان ارسال کمک‌های نقدی است/ اختصاص 5 درصد از بودجه سالیانه کشور به بحران‌ها
اولویت برای حمایت از سیل‌زدگان ارسال کمک‌های نقدی است/ اختصاص 5 درصد از بودجه سالیانه کشور به بحران‌ها
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان کشوراستان قم با آیت‌الله مکارم شیرازی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش کمک‌رسانی به سیل‌زدگان،‌ معرفی استان قم به‌عنوان استان معین استان لرستان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: شهرستان چگینی که 220 روستا دارد را به ما واگذار کرده‌اند و کارهای کمک‌رسانی از سوی قم با اولویت این منطقه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پل‌ها در این شهرستان تخریب‌شده و 72 روستا کاملاً از دسترس خارج است تصریح کرد: در این منطقه امکان رساندن کمک‌های زمینی وجود ندارد آنچه در مقدمات کار باید صورت بگیرد این است که راه‌های دسترسی و آب و برق منطقه باید وصل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از خانه‌ها در مناطق آسیب‌دیده دیگر قابل‌استفاده نیست گفت: بخشی از خانه‌ها در این مناطق را مردم تخلیه کرده‌اند، البته به دلیل تخلیه خانه‌ها قبل از وقوع سیل از وقوع یک فاجعه انسانی در این مناطق جلوگیری شد.

وی لزوم ارسال کمک‌های نقدی برای مردم سیل‌زده را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: کمک‌های اولیه رسیده و تقریباً در حال انبار شدن است و در ادامه باید کمک‌های نقدی مردم برسد.

امیرآبادی با تاکید بر اختصاص پنج درصد از بودجه سالیانه کشور به بحران‌ها از سوی دولت،‌ تصریح کرد: پول نقدی با بودجه مصوب تفاوت دارد چراکه منابع محدود است و با توجه به محدودیت منابع باید اقدام به برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کمک‌رسانی به بخشی از دورود و راه شهرستان معمولان نیز به قم واگذارشده است، گفت: استان قم در حال تلاش است تا کمک‌های مردمی به لرستان ارسال شود، تأکید بر کمک‌های نقدی است تا بتوان کمک‌های لازم را انجام داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaaun0.49nia15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما