کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عالی پور:

قم از معادن مالزی بهره برداری می کند

4 تير 1391 ساعت 11:55

قم نیوز: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از توافق اولیه برای اکتشاف و بهره برداری از معادن در کلانتان مالزی خبر داد.


به گزارش قم نیوز، یونس عالی پور شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان در سخنانی با اشاره به هفته صنعت و معدن گفت: افتتاح پروژه‌های صنعتی و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی در این ایام از جمله کارهایی است که صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه قم در مالزی و هفته فرهنگی افزود: این نمایشگاه تبدیل به نمایشگاه جهان اسلام شد و در شرایطی که ما در تحریم هستیم این نمایشگاه به شکل شایسته ای برگزار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان داشت: گروه قرآن و تواشیح در این نمایشگاه برنامه های بسیار خوبی اجرا کردند و توجه به ایران و قم جلب شد.

وی افزود: در این هفته سمینار برند حلال برگزار شد همچنین بیش از ۶ جلسه اجرای برنامه فعالان فرهنگی را شاهد بودیم.

عالی پور، ارائه ۹۵۰ اثر طراحی و خوشنویسی، اهدای هزار بسته فرهنگی و هزار نرم افزار، فروش هزار و ۶۰۰ عنوان نرم افزار، اجرای ۴۰ برنامه قرآن و تواشیح را از جمله دستاوردهای این سفر دانست و ادامه داد: قرار شده است تا در فستیوال رمضان غذاهای ایرانی ارائه شود.

وی از انجام کارهای مقدماتی برای ساخت کارخانه سیمان وفولاد و دوچرخه و توافق اولیه برای این کار خبرداد و اضافه کرد: بهره برداری و اکشتاف معادن، ساخت بزرگراه، اختصاص سه هزار هکتار برای بهره برداری معادن، ایجاد مرکز درمان ناباروری و تولید انیمیشن و ساخت فیلم از دیگر توافقاتی بود که در این راستا میان ایران و مالزی صورت گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۹


کد مطلب: 7649

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/7649/قم-معادن-مالزی-بهره-برداری-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir