چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 76706
منبع : خبرگزاری فارس

تقدیر امام جمعه قم از تامین رفاه مردم در ایام نوروز/مسوولان نگاه کلان به مسائل داشته باشند

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: نوروز امسال در مجموعه شهرداری کارهای بسیار خوبی انجام شد و زمینه‌های رفاه مردم نسبت به سال‌های قبل بیشتر فراهم شد و امیدواریم نقاط ضعف هم به خوبی احصا شود تا مشکل مردم کمتر شود.
تقدیر امام جمعه قم از تامین رفاه مردم در ایام نوروز/مسوولان نگاه کلان به مسائل داشته باشند
تقدیر امام جمعه قم از تامین رفاه مردم در ایام نوروز/مسوولان نگاه کلان به مسائل داشته باشند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار شهردار و مدیران شهر قم، با اشاره به مشکلاتی که در پی وقوع سیلاب در کشور برای مردم ایجاد شد اظهار کرد: امیدواریم این اتفاقات با وجود مشکلاتی که ایجاد کرد برای انسجام و همدلی بیشتر مردم موثر باشد و تاکنون هم این همدلی نمایش مقتدرانه و باشکوهی را بر جای گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از نقاط ضعف در زمان بحران و حوادث نمایش داده می‌شود گفت: یکسری مسائلی چون ورود به حریم مسیر آب و... مشکل ساز شد، طبیعت زود اقدام نمی‌کند اما زمانی که وارد عمل می‌شود با تلخی انتقام می‌گیرد و امیدواریم این مشکلات توجه و تذکری برای مردم و مسوولان باشد تا حریم‌های طبیعت را حفظ کنند.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: جان انسان‌ها از یک جهت و تخریب زیرساخت‌ها و امکانات کشور از طرف دیگر خسارات زیادی به جای گذاشت و باید مسوولان پیشگیری کنند؛ ما انتظار نزولات رحمت الهی را داریم البته باید با تدبیر همراه باشد تا جلوه برکت خود را هم نمایان سازد.

وی افزود: خداوند تدبیر خود را در جهان به گونه‌ای جاری می‌کند که اگرچه به برخی خیری می‌رسد عده‌ای هم به زحمت می‌افتند. برخی مسوولان ما از نگاه‌های کلان غافل هستند؛ در مناطقی که به بازدید رفتیم می‌شنیدیم که بنا بوده در فلان جا سدی درست شود اما شخصیت ذی‌نفوذی اجازه نداده و امروز متوجه شدند چه اشتباهی مرتکب شدند که دیگر خسارات زیادی وارد شده است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه مسوولان در هر جایگاهی باید نگاه کلان به مسائل داشته باشند اظهار کرد: البته ممکن است در کوتاه‌مدت افرادی یا ذی‌نفوذانی تذکر دهند که مثلا فلان کار درست یا غلط است اما روز حادثه درست و غلط مشخص می‌شوند؛ نباید کارهای خود را با قضاوت‌های عجولانه گره بزنیم که مردم را در روز حادثه با مشکل روبه‌رو کند.

وی تناسب بین کارهای کلان و زودبازده را امری ضروری عنوان کرد و افزود: نوروز امسال در مجموعه شهرداری کارهای بسیار خوبی انجام شد و زمینه‌های رفاه مردم نسبت به سال‌های قبل بیشتر فراهم شد و امیدواریم نقاط ضعف هم به خوبی احصا شود تا مشکل مردم کمتر شود.

آیت‌الله سعیدی گفت: باید به گونه‌ای بیندیشیم که اگر شخصی بعد از ما آمد مسیر درستی که آغاز کرده‌ایم را ادامه دهد نه اینکه فکر کند سنگی که در درون چاه افتاده را چگونه بیرون بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه انصاف باید در فعالیت‌ها رعایت شود افزود: خوشبختانه ترکیب دیانت و تدبیر را در کار مدیریت شهری امروز شاهدیم و امیدواریم این روند مطلوب به تقویت امکانات شهر و خدمت روزافزون به مردم بیش از پیش کمک کند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfvede.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما