شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 76814
منبع : خبرگزاری ايرنا

50هزار تن در برگزاری جشن نیمه شعبان در قم مشارکت دارند

قم نيوز : فرماندار قم گفت: 50 هزار نیروی امدادی، خدماتی، انتظامی و ستادی در برگزاری هر چه باشکوه تر جشن های نیمه شعبان در قم به ویژه مسجد مقدس جمکران مشارکت دارند.
50هزار تن در برگزاری جشن نیمه شعبان در قم مشارکت دارند
50هزار تن در برگزاری جشن نیمه شعبان در قم مشارکت دارند
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری با تاکید بر اینکه تمام ظرفیت های استان برای میزبانی مناسب از زائران مسجد جمکران و برگزاری جشن های نیمه شعبان بسیج شده است، اظهار داشت: ستاد تسهیل زائران قم با ایجاد هشت کمیته از ماه های قبل برنامه ریزی لازم را بر اساس تجربه سال های گذشته پیش بینی کرده است. 

وی جشن های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران را بسیار باشکوه و بزرگ دانست و ادامه داد: در این جشن عظیم، میهمانان و شخصیت هایی از کشورهای مختلف دنیا حضور خواهند داشت که میزبانی از زائران مهدوی افتخار بزرگ قم است. 

فرماندار قم، ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 3 میلیون زائر از سراسر ایران و کشورهای مختلف در ایام جشن های نیمه شعبان در مسجد جمکران حضور یابند که این آمار بیش از سال های گذشته است. 

حیدری افزود: علاوه بر مسجد جمکران، ویژه برنامه هایی در مسجد امام حسن عسکری(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و مصلای قدس در روز نیمه شعبان در قم توسط کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی ستاد تسهیل زائران قم برنامه ریزی شده است. 

وی با اشاره به ایجاد بیش از 130 موکب و ایستگاه صلواتی در سطح شهر قم به ویژه بلوار پیامبر اعظم(ص) و اطراف مسجد جمکران اظهار داشت: این ایستگاه های صلواتی علاوه بر توزیع شربت، غذا و پذیرایی از زائران، درحوزه های مختلفی از جمله فلسفه ظهور، مسائل فرهنگی، رونق تولید، بهداشت و درمان، محیط زیست به صورت تخصصی برنامه هایی را در این ایام اجرا می کنند. 

** شهروندان قمی از وسایل نقلیه عمومی برای حضور در جمکران استفاده کنند 
وی ادامه داد: در ایام جشن های نیمه شعبان بیش از 40 هزار دستگاه خودرو وارد شهر قم می شود که این حجم خودرو موجب ترافیک سنگین در محورهای منتهی به حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران خواهد شد که به منظور کاهش این حجم از خودروی شخصی در این مسیرها، از شهروندان قمی درخواست داریم تا در این ایام از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. 
وی افزود: شهرداری قم اقدام به ایجاد هشت خط و فعال سازی 300 دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران به سمت مسجد جمکران نموده است ضمن اینکه 200 هکتار پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران ایجاد شده است. 
حیدری اظهار داشت: موضوع ترافیک سنگین و کمبود پارکینگ در اطراف مسجد جمکران همواره از جمله چالش های برگزاری جشن های نیمه شعبان در قم است که در این زمینه برخی مسیرها نسبت به سال گذشته بازنگری شده است ضمن اینکه راه های فرعی منتهی به مسجد جمکران برای تخلیه بار سنگین ترافیک خروجی جمکران نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 

** آماده باش بیمارستان ها و آماده سازی اماکان مسقف قم 
حیدری درادامه گفت: اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و نیز تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی استان به حالت آماده باش قرار گرفته و تیم های ثابت و سیار امدادی در اطراف و داخل مسجد جمکران ایجاد شده است. 
وی ، با اشاره به پیش بینی هواشناسی قم مبنی بر احتمال وقوع بارش باران در شب و روز نیمه شعبان افزود: علاوه بر در نظر گرفتن تمهیداتی در اطراف و داخل مسجد جمکران در صورت وقوع بارش باران، به منظور ایجاد ظرفیت های لازم در استان برای اسکان اضطراری زائران، مدارس استان امروز شنبه 31 فروردین ماه تعطیل اعلام شد. 
وی ادامه داد: تمام مدارس، سالن های ورزشی و نیز اماکن مسقف قم از جمله مصلای قدس، شبستان های مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(س) برای اسکان اضطراری زائران نیز در نظر گرفته شده اند. 

** جشن نیمه شعبان از سطح بالایی از امنیت برخوردار خواهد بود 
فرماندار قم درادامه با اشاره به اقدام های صورت گرفته برای تامین امنیت جشن نیمه شعبان در قم به ویژه مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(ص) در این ایام گفت: کمیته امنیتی ستاد تسهیل زائران با مشارکت نیروهای انتظامی، اطلاعاتی وسربازان گمنام امام زمان(عج) از ماه های قبل برنامه ریزی لازم را در این زمینه انجام داده اند و به فضل خدا جشن نیمه شعبان امسال نیز با کمترین تهدید و مشکل در بالاترین سطح امنیتی برگزار می شود. 
حیدری ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان این سرزمین از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور استفاده می کنند ولی هوشیاری نیروهای نظامی ، انتظامی، امنیتی و قضائی در این زمینه ها هوشیارانه وارد میدان می شوند و اجازه عرض اندام به این افراد را نداده و نخواهند داد. 
وی افزود: با وجود توطئه های وسیع دشمنان ایران اسلامی، در طول سال های گذشته با عنایت امام زمان(عج) و هوشیاری نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج) هر گونه تحرک دشمنان را در نطفه خفه کرده اند. 
فرماندار قم با اشاره به اتخاذ تمهیدات ویژه برای تامین امنیتی جشن های نیمه شعبان در قم گفت: داخل شهر، مبادی ورودی، ارتفاعات، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و تمامی نقاط مختلف شهر، تحت کنترل نیروهای قدرتمند سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و نیروهای امنیتی است و برای تسریع در تصمیم گیری، مسئولان قضایی نیز با حضور در صحنه پشتیبان اقدامات این عزیزان هستند و در کمال اقتدار و هوشیاری ، پاسداشت جشن باشکوه نیمه شعبان خواهند بود. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfjcde.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما