چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : 76988
منبع : خبرگزاری فارس

افزایش 12 درصدی زائران مسجد جمکران در نیمه شعبان

قم نيوز : تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه نیمه شعبان امسال شاهد افزایش 12 درصدی جمعیت زائران مسجد جمکران بوده‌ایم، گفت: به صورت میانگین طی چهار سال گذشته سالانه جمعیت زائران نیمه شعبان 16 درصد افزایش داشته است.
افزایش 12 درصدی زائران مسجد جمکران در نیمه شعبان
افزایش 12 درصدی زائران مسجد جمکران در نیمه شعبان
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان امشب در صد و هفتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه نیمه شعبان نماد انسجام دستگاه‌ها، نهادهای و مجموعه‌های مردمی است، اظهار کرد: برگزاری مراسم نیمه شعبان به این باشکوهی جای تقدیر و تشکر از همه دست‌اندکاران و عاشقان به امام زمان(عج) دارد.

وی از برگزاری نشست آسیب‌شناسی مراسم نیمه شعبان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در مسجد مقدس جمکران یاد و اضافه کرد: ما همواره باید نگاهی به کاستی‌ها و نواقص داشته باشیم هر چند برخی از این کاستی‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند و برخی از آن‌ها باید در دراز مدت رفع شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مراسم نیمه شعبان و دیگر تجمعات استان قم در مناسبت‌های مختلف نبود پارکینگ است که امسال نیز این خلاء و نبود زیرساخت‌های ترافیکی مشکلاتی را برای زائران به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان امسال شاهد افزایش 12 درصدی جمعیت زائران مسجد جمکران بوده‌ایم، تصریح کرد: به صورت میانگین طی چهار سال گذشته سالانه جمعیت زائران نیمه شعبان 16 درصد افزایش داشته است.

رحیمیان ادامه داد: نیمه شعبان محدود به قم نمی‌شود بلکه یک مراسم ملی و فراملی است به همین علت همه نظام در این مراسم مسؤولیت دارند و این مراسم باید در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch6wnq.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما