جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 77035
منبع : خبرگزاری فارس

700 کیلومتر سفر با چشم دل برای اهدای زندگی

قم نيوز : مکی عساکره که بینایی خود را در اثر بیماری آر پی از دست داده از اهداکنندگان مستمر خون است که از سه سال گذشته مسافت بالغ بر 700 کیلومتری را برای اهدای خون به مقصد قم طی می‌کند.
700 کیلومتر سفر با چشم دل برای اهدای زندگی
700 کیلومتر سفر با چشم دل برای اهدای زندگی
به گزارش قم نیوز ایمن سادات موسوی نژاد بیان کرد : 13 سال است که زندگی‌اش را با اهدای خون پیوند زده و در حقیقت زندگی اهدا می‌کند زیرا گفته‌اند اهدای خون مساوی اهدای زندگی است. طی سه سال اخیر پس از توفیق کسب کرامت کریمه اهل بیت(س) و گشایش حاجتش، اهدای خون را در جوار حرم ایشان انجام می‌دهد و برای این امر مسافت 770 کیلومتری از رامشیر را طی می‌کند.

«مکی عساکره» از اهداکنندگان مستمر خون است که به شهر قم به دلیل معنوی بودن و وجود حرم فاطمه معصومه(س) علاقه دارد و این شهر را یکی از شهرهای دلخواه و مورد پسند خود می‌داند و ارادت خاص و علاقه شخصی به قم و حضرت معصومه(س) را از جمله عوامل اهدای خون در این شهر می‌داند.

به محض دریافت پیامک اهدای خون سریع اعلام آمادگی می‌کند و با وجود مشکل بینایی به تنهایی با اتوبوس راهی قم می‌شود و به اهدای خون می‌پردازد.

این اهداکننده خون از کرامت حضرت معصومه(س) اینگونه می‌گوید: زمانی که از مشهد به قم می‌آمدم با توسل به حضرت معصومه(س) مشکلم برطرف شد بنابراین نیت کردم در قم و جوار حرم کریمه اهل بیت(س) خون اهدا کنم.

اهدای خون در قم را تؤام حس و حال و آرامش خاصی عنوان می‌کند که تمام سختی‌های مسیر 14 تا 15 ساعته رامشیر را محو و بی‌معنا می‌کند. می گوید: زمانی که صبح‌ها می‌خواهم به قم سفر کنم گویی کل دنیا را می‌خواهند به من بدهند.

وی با وجود آنکه از سن 28 سالگی به بیماری آر پی مبتلا شده و دید خود را از دست داده است ولی هر سه ماه یک بار خود را برای اهدای خون به قم می‌رساند.

عساکره می‌گوید:« پنج کیلومتری قم حال و هوای خاصی بر من چیره می‌شود. شهر قم در من معنویت خاصی به وجود می‌آورد. ارادت زیادی به شهر قم و حضرت معصومه(س) دارم. نمی‌دانم چه حکمتی است که هر زمان نیتی داشته و به کریمه اهل بیت(س) متوسل می‌شوم حاجتم برآورده می‌شود.

زمانی که وارد صحن حرم می‌شوم در ذهنم از شور و حال دوران قدیم که قدرت دید داشتم در ذهنم مجسم می‌شود و با حسم درک می‌کنم.»

وی معتقد است: همه امور به ایمان و اعتقاد انسان بستگی دارد و اگر ایمان و اعتقاد انسان بالا باشد این احساسات خود به خود زنده می‌شود.

عساکره به مردم سفارش می‌کند: به اهدای خون بپردازند زیرا عمل پسندیده و از حسنات محسوب می‌شود و کمک‌های فراوانی از طریق اهدای خون به بیماران ارائه می‌شود.

این اهدا کننده برای سلامت خونش از تردد و ایستادن در مکان‌های پر دود جلوگیری و در مواقع لزوم از داروهای گیاهی استفاده می‌کند.

وی پیش از بیماری و نابینایی چشمش شغل آزاد داشته ولی اکنون با حقوق مستمری امرار معاش می‌کند و بخشی از حقوق خود را به شوق سفر به قم پس انداز می‌کند.

 معالجه چشمش را در تهران، اصفهان و شیراز پیگیری کرده ولی درمان نشده است. نیت کرده تا جایی که بتواند و از نظر جسمی امکان راه رفتن داشته باشد، اهدای خون را ادامه دهد.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcbsgbz.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما