شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : 77077
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله اعرافی؛ درس های اخلاق باید مورد توجه جدی قرار بگیرد

قم نيوز : مدیرحوزه های علمیه بر پیگیری و حُسن اجرای درس های اخلاق و اخلاق در دروس، توسط مدیران و مسئولان مدارس علمیه تأکید کرد.
درس های اخلاق باید مورد توجه جدی قرار بگیرد
درس های اخلاق باید مورد توجه جدی قرار بگیرد
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در دهمین شورای تخصصی تهذیب و تربیت حوزه های علمیه اظهارداشت: مسأله تهذیب و تربیت یکی از اصول اساسی حوزه های علمیه است که باید مورد توجه جدی برنامه ریزان و دست اندرکاران امر تهذیب و تربیت باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر تداوم طرح های میثاق طلبگی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح میثاق طلبگی 1 تا 4 در حوزه های علمیه باعث ارزیابی و شناسایی نسبی نقاط ضعف و قوت طلاب می شود که باید از سوی معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه با قوت انجام گیرد.

آیت الله اعرافی بر تدوین و ابلاغ  طرح ارتقای اخلاقی و معنوی کارکنان و همینطور منشور تربیتی و اخلاقی طلاب و فضلا تأکید کرد و ادامه داد: باید برای انجام این مهم ، طلاب و روحانیون را در قالب طرحی مدوّن و برنامه ریزی شده با سیره سلف صالح خود آشنا کنند و دوره های آموزشی – مهارتی ضمن خدمت مدیران و اساتید با رویکرد تهذیبی به مدارس ابلاغ گردد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اجرای مصوبات جلسه دهم شورای تخصصی تهذیب و تربیت تأکید کرد و بیان داشت: طرح ساماندهی اساتید مشاور، منشور اخلاقی کارکنان مرکز مدیریت، همچنین راه اندازی و ساماندهی مراکز مشاوره حوزه های علمیه باید با اهتمام بیشتری صورت پذیرد.

لازم به ذکر است: تاکنون ده نشست شورای تخصصی تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با حضور شورای مدیران معاونت تهذیب و 5 کارشناس ( حجج اسلام و المسلمین حسیخانی، آذربایجانی، عالم زاده، پسندیده و عمومی)، هر ماه جهت ارتقا بخشی و سیاستگذاری برنامه های تهذیب حوزه های علمیه تشکیل جلسه می دهند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchqvnq.23nqqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما