دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۱
کد مطلب : 77157
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

۲۳۴ ناشر قمی در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند

قم نيوز : در حال حاضر وضعیت نشر استان قم دومین جایگاه را در بین ناشران سایر استانها به خود اختصاص داده و دلیل این مسئله رشد۱۰ درصدی تعداد ناشران و عناوین کتاب در سال ۹۷ در مقایسه با سال قبل آن است.
۲۳۴ ناشر قمی در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند
۲۳۴ ناشر قمی در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه قمی گفت: امسال با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان تلاش ها این بود، نمایشگاه  کتاب تهران،‌کمی زودتر برگزار شود و برای همین نمایشگاه کتاب تهران از چهارم شروع به کار کرد و تا 14 اردیبهشت هم ادامه خواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در این نمایشگاه 234 ناشر قمی حضور دارند و 12 هزار و 621 عنوان کتاب را در عناوین مختلفی دینی، اجتماعی و...عرضه کرده اند.

وی بیان داشت: در حال حاضر وضعیت نشر استان قم، دومین جایگاه را در بین ناشران سایر استانها به خود اختصاص داده و دلیل این مسئله رشد 10 درصدی تعداد ناشران و عناوین کتاب در سال 97 در مقایسه با سال قبل آن است.

حسینی کاشانی اظهار داشت: با توجه به مشکلات کاغذ در سال 97  در بخش تسهیلات،  همه تلاش این بود تا حدودی مشکلات ناشران را  با ارز 4 هزار و 200 از بین ببریم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در سال جدید با برنامه ریزی هایی که در موضوع جذب تسهیلات برای چاپ و نشر انجام شد، جزو  4 الی 5 استان برتر در موضوع حمایت از چاپ و نشر می باشیم.

وی بیان داشت:  سال گذشته در موضوع حمایت از مشاغل خانگی مانند صفحه آرایی، ویراستاری و ... تسهیلاتی داده شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcguq9u.ak9un4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما