کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) عنوان کرد؛

نمای رومی معماری اسلامی ایران را تحت الشعاع قرار می دهد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 11 ارديبهشت 1398 ساعت 10:30

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: شهرداری باید جلوی اجرای نماهای رومی را بگیرد، چراکه این نماها معماری اسلامی ایرانی را تحت‌الشعاع قرار داده است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در دیدار با سقائیان‌نژاد شهردار قم گفت: شهرداری طی سال‌های گذشته اقدامات مهمی در شهر قم انجام داده است، اما با توجه به اینکه این شهر در کشور از جایگاه مهمی برخوردار است بنابراین باید تلاش بیشتری برای آن صورت گیرد مردم همواره بر فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند پس باید برای رضایتمندی مردم تلاش بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساختمان‌ها بیان کرد: معماری رومی مخالف با معماری اسلامی ایرانی است بنابراین شهرداری باید مانع این نوع معماری در نمای ساختمان‌ها شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تلاش مسئولان را در شهر قم مناسب دانست و افزود: با توجه به اینکه مردم از سال‌های قبل خاطره چندان خوبی از مدیریت و اقدامات شهرداری ندارند بنابراین باید برای کسب رضایتمندی مردم و تغییر در تصورشان اقدامات بیشتری انجام داد.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه‌های فضای سبز در قم باید مورد توجه شهرداری باشد، گفت: خوشبختانه شهرداری در این دوره به افزایش سرانه فضای سبز توجه خاصی دارد در حالی که در گذشته توجه چندانی به این مسئله نمی‌شد.

آیت الله فاضل لنکرانی بر بهسازی خیابان‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت:، زیرا این منطقه هویت شهر قم است و با توجه به ورود مسافران و زائران این اقدام ضروری است همانگونه که تاکنون نیز اقدامات خوبی در این بخش از قم انجام گرفته است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به لزوم نظارت شهرداری قم بر نحوه بلندمرتبه سازی و آپارتمان‌ها افزود: شهرداری باید مراقب باشد که بلندمرتبه سازی موجب دید آپارتمان‌ها بر سایر منازل و در نتیجه سلب آرامش همسایگان نشود.

وی در پایان بر ضرورت برطرف کردن کمبود‌های حوزه شهری و تبدیل شهر قم به شهری الگو در کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/ 113


کد مطلب: 77208

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77208/نمای-رومی-معماری-اسلامی-ایران-تحت-الشعاع-قرار-می-دهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir