کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم:

معلمان بعنوان سفیران هدایت، بالندگی جامعه را رقم می زنند

خبرگزاری ايرنا , 11 ارديبهشت 1398 ساعت 13:30

 استاندار قم در پیامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم آورده است: سفیران هدایت و روشنی و پیام آوران نور و آگاهی از سر عشق و تعهد، عمر گرانمایه خود را چراغ افروز راه دانایی و جهل ستیزی نموده و موجبات رشد و بالندگی و شکوفایی علمی، اخلاقی و فرهنگی جامعه را فراهم می کنند.


به گزارش قم نیوز  بهرام سرمست بیان کرد : نامگذاری سالروز شهادت متفکر و اندیشمند بزرگ « استاد شهید مرتضی مطهری(ره)» بنام روز و هفته بزرگداشت مقام معلم، فرصت ارزشمندی است تا ضمن تبیین منزلت و جایگاه رفیع علم و دانش، از زحمات معلمان فرهیخته کشور «این تلاش گران فرهیخته، متعهد و اندیشمند عرصه اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیزمان» تقدیر نمود.

پیام ادامه یافته است: بدون شک در توسعه مبتنی بر دانایی، امر تعلیم و تربیت از ارکان اصلی محسوب شده و نقش معلمان و جامعه خردمند فرهنگیان به عنوان یکی از ارزشمند ترین سرمایه های اجتماعی کشور، مؤثرترین عنصر در مسیر تحقق مأموریت های خطیر نهاد آموزش و پرورش و پرچمدار فرهنگ و تمدن باشکوه اسلامی، بسیار مهم و شایسته توجه می باشد. 

استاندار قم در این پیام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت «استاد شهید مرتضی مطهری(ره)»، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش در جای جای ایران اسلامی به ویژه اساتید، معلمان و فرهنگیان پرتلاش استان قم در مقاطع مختلف تحصیلی، تبریک و تهنیت عرض نموده و با قدردانی از زحمات و خدمات ارزنده این قشر شریف که با صبر و بردباری و سعه صدر خاص این حرفه مقدس و پرانگیزه و مصمم تر از همیشه برای انجام موفق رسالت کاری خود سعی و تلاش می کنند، برای همگی آنها آرزوی توفیق و سربلندی کرده است.

آیت الله شهید مرتضی مطهری در 13 بهمن ماه 1298 در شهر فریمان از توابع خراسان رضوی به دنیا آمد. وی از استادان حوزه علمیه و معروفترین سخنران در دو دهه قبل از انقلاب اسلامی بود و آثار بسیاری از او بر جای مانده است. 

شهید مطهری در سخنرانی ها و کتاب های خود سعی در ارائه ایدئولوژی اصیل اسلامی داشت و آثار او پس از شهادتش از اصلی ترین منابع مورد رجوع در شناسایی نظر اسلام است. این شخصیت بزرگ علمی در انقلاب اسلامی نقش موثری داشت و از سوی امام خمینی (ره) مسئول تشکیل شورای انقلاب اسلامی شد و در 12 اردیبهشت 1358 به دست گروهک منافقین فرقان به شهادت رسید و روز شهادت او به عنوان روز معلم نامگذاری شد. 

انتهای پیام / 113


کد مطلب: 77214

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77214/معلمان-بعنوان-سفیران-هدایت-بالندگی-جامعه-رقم-می-زنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir