چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : 77229
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله اعرافی: شهید مطهری به خوبی به جامعیت علمی در قلمروهای متعدد حوزوی رسید

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه شهید مطهری به خوبی به جامعیت علمی در قلمروهای متعدد حوزوی رسید گفت: شهید مطهری تنها نظریه نداد بلکه پای انقلاب و نظریه تمدن نوین اسلام هم ایستاد تا این که شهید شد.
آیت‌الله اعرافی: شهید مطهری به خوبی به جامعیت علمی در قلمروهای متعدد حوزوی رسید
آیت‌الله اعرافی: شهید مطهری به خوبی به جامعیت علمی در قلمروهای متعدد حوزوی رسید
به گزارش قم نیوز آیت‌الله اعرافی ظهر امروز در همایش چهلمین سالگرد شهادت استاد مطهری که با موضوع «شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی» که در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد اظهار داشت: شهید مطهری در علوم پایه حوزوی صاحب نظر، مجتهد و از جامعیت علمی حوزی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه شهید مطهری به خوبی به جامعیت علمی در قلمروهای متعدد حوزوی رسید افزود: شهید مطهری تنها نظریه نداد، بلکه پای انقلاب و نظریه تمدن نوین اسلام هم ایستاد تا این که شهید شد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه نگاه تمدنی به اسلام درست و صحیح است، تصریح کرد: اندیشه تمدنی دارای ویژگی چون جامع، نظام واره، ثبات و پاسخ گو به تحولات و تعالی به سمت دین است.

امام جمعه قم بیان کرد: شهید مطهری معتقد بود که اسلام اندیشه تمدنی است و همه تلاشش این بود این ویژگی‌ها را در آثارش ارائه دهد و تلاش می کرد از نظریه تمدن نوین اسلام دفاع کند و معتقد بود که اسلام ظرفیت تمدنی دارد و تمدن اسلامی ذو مراتب است برای همه ازمنه‌‌ها حرف برای گفتن دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه راه و رسم شهید مطهری باید در حوزه علمیه و آموزش و پرورش مورد توجه  قرار گیرد گفت: سبک آموزشی و پرورشی و تربیتی ایشان بسیار نمونه بود.


وی با اشاره به حادثه سیل در کشور و حضور روحانیت،‌گروه های جهادی و قشرهای مختلف مردم در این مناطق برای کمک رسانی،بیان کرد: حوزه های علمیه با مردم سیل زده کشور همدردی می کند، در خوزستان که بودم متوجه عمق فاجعه شدم و لازم می دانم از همه کسانی که سبب وحدت و همبستگی شدند و بار دیگر خاطرات دفاع مقدس را یادآوری کردند، تشکر کنم.

اعرافی با بیان اینکه شهید مطهری با تکیه بر علوم حوزوی در مکاتب غربی به درجه بالای صاحب نظری رسیده بود،گفت: این شهید در آن روزگار سخت، متکلم مدافع از اسلام و نظریه ساز و مولد اندیشه ساز فعال و مهاجم تمدن نوین اسلام بود و به شبهات پاسخ می داد ایشان فراتر از پاسخ گو بود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: شهیدمطهری تمدن اسلام را تفسیر می کرد و کار ایشان هم تمدنی است، ممکن است کسی نگاه اقلی به اسلام و نگاه حاشیه و تعلیقه ای به فقه و اصول بر حیات بشر در اسلام داشته باشد، افرادی بودند که مروج این اندیشه بودند و معتقدیم نگاه حداقلی و حاشیه ای به اسلام، در نقطه نگاه تمدنی به اسلام است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyx9u.ak9ux4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما