کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت آلایندگی‌های صنعتی استان قم نیاز به اصلاح دارد

خبرگزاری تسنیم , 16 ارديبهشت 1398 ساعت 13:31

استاندار قم گفت: لازم است در مورد آلاینده‌های موجود، فرآیند اصلاحی و در رابطه با آلاینده‌های جدید اصلاحات قانونی پیش‌بینی‌شده اجرایی شود.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: تشکل‌های صنفی و تخصصی استان قم با وجود سهمیه ناچیز در نظام کشاورزی، هم به لحاظ دانش تخصصی و هم به لحاظ انسجام تشکیلات از استان‌های دیگر قوی‌تر است.

استاندار قم با اشاره به توسعه پایدار در مسائل زیست‌محیطی استان قم عنوان کرد: از میان مباحث مختلف توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، توسعه پایدار وجه مشترک کلیه توسعه‌هایی قلمداد شده که محور آن‌ها بشریت است.

وی با بیان اینکه نابرابری در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی وجود دارد ابراز کرد: در انجام هرگونه فعالیت اقتصادی بخش خدمات از مهم‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود.

سرمست با تأکید بر لزوم‌ ایجاد توازن در کلیه بخش‌های استان ابراز کرد: استانداری به دلیل نقش فراگیر خود در تمام عرصه‌ها، لازم بوده کلیه جوانب و نوع عملکرد بخش‌های مختلف را با توجه به اسناد و مدارک موجود موردبررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه وجود مبانی زیست‌محیطی در پروژه‌های عمرانی الزامی است گفت: باید کلیه دستگاه‌های اجرایی با هم متحد شوند تا مباحث زیست‌محیطی به درستی انجام شود.

استاندار قم تصریح کرد: لازم است در خصوص آلاینده‌های موجود، فرآیند اصلاحی و در خصوص آلاینده‌های جدید اصلاحات قانونی پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع‌های زیرساختی به صورت عادلانه انجام‌نشده افزود: نهادهای مختلف درخواست‌های خود را در قالب خواسته‌های ضروری، میانی، معیشتی، صنفی و رفاهی دسته‌بندی کنند تا طبق اولویت‌بندی به درخواست‌ها پاسخ داده شود.

سرمست عنوان کرد: برای انجام رسالت اصلی و ادامه حیات لازم بوده که نیازهای اساسی استان در خصوص آلودگی محیط‌زیست برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: جلساتی در راستای عملیاتی و اجرایی شدن طرح‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شود و اقدامات مسئولان دستگاه‌های اجرایی بسیار ارزشمند است زیرا در راستای بقاء محیط‌زیست و حیات انسان‌ها فعالیت می‌کنند که امری بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/ 113


کد مطلب: 77378

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77378/وضعیت-آلایندگی-های-صنعتی-استان-قم-نیاز-اصلاح

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir