کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح مجمع خیرین هلال احمر قم الگوی کشوری شد

خبرگزاری فارس , 20 ارديبهشت 1398 ساعت 11:00

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: نخستین مجموعه خیرین هلال احمر، در استان قم تشکیل شد و چنین روندی با الگوگیری از هلال احمر قم در سراسر کشور در حال شکل گیری است.


به گزارش قم نیوز محمد گلفشان در دیدار با استاندار قم گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر قم‌ با هم رقابت می کنند تا تعداد شیفت و خدمات رسانی بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بخش آموزش زیربنای فعالیت‌های امدادی جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود، در بخش‌های استانی مثل کهک، جعفریه و دستجرد آموزش‌های لازم برای کادر سازی انجام و اکنون نیروهای توانمندی را از همان مناطق در هلال احمر استان داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم خاطرنشان کرد: ۱۰۵ خانه هلال در سطح استان فعالیت دارند، زمانی یک خانه هلال تشکیل می‌شود که آموزش‌ها، ساماندهی و سازماندهی لازم انجام شده و سپس در منطقه مورد نظر خانه هلال شروع به فعالیت می‌کند که این اقدام می‌تواند در گسترش و بسط مسائل فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مثمر ثمر باشد.

گلفشان اضافه کرد: در ۱۲۸ مدرسه طرح دادرس اجرا شد که در هر مدرسه به دو تیم ۱۴ نفره آموزش داده شده و ماحصل آن کسب رتبه دوم کشوری در بخش آموزش و امداد در سال ۹۷ بود.

وی تصریح کرد: نخستین مجموعه خیرین هلال احمر، در استان قم تشکیل شد و چنین روندی با الگوگیری از هلال احمر قم در سراسر کشور در حال شکل گیری است که از ثمره‌های مهم آن می‌توان ایجاد دو پایگاه جاده ای و همچنین طرح تجهیزات پزشکی امانی که در کشور منحصر به فرد است را نام برد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در ادامه گفت: امسال پنجمین سال متوالی است که مراسم بزرگداشت مقام حضرت خدیجه (س) در شب دهم ماه مبارک رمضان با برپایی سفره افطاری ۱۰۰۰ نفری و همچنین تبیین مقام والای آن بانو گرامی برگزار می‌شود.

گلفشان بعد با بیان اینکه در حوزه امداد و نجات در سال گذشته پنج پایگاه جاده ای داشتیم که امسال به هفت پایگاه ارتقا پیدا کرد، سخنانش را با یک درخواست از استاندار قم پایان داد و افزود: در مجموعه مدیریت بحران کشور دستورالعمل‌های خاصی داریم اما در مرحله عمل به طور جدی دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: از استاندار قم تقاضای شروع به کار سند راهبردی مدیریت بحران استان را داریم تا با تشکیل جلسات کاربردی و کارشناسی، بتوانیم با سهولت بیشتری در حوادث، ارائه خدمات کنیم و این کار مستلزم آموزش مدیریت بحران از سطح دهیاران به بالاتر است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 77535

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77535/طرح-مجمع-خیرین-هلال-احمر-قم-الگوی-کشوری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir