جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : 77541
منبع : خبرگزاری ايرنا
خطیب جمعه قم:

ایران اسلامی هرگز زیر بار ذلت تسلیم دربرابر آمریکا نمی رود

قم نيوز : خطیب جمعه قم گفت: به طور قطع ملت ایران از مشکل های اقتصادی کنونی نیز عبور خواهد کرد ولی زیر بار ذلت تسلیم در برابر آمریکا نخواهد رفت.
ایران اسلامی هرگز زیر بار ذلت تسلیم دربرابر آمریکا نمی رود
ایران اسلامی هرگز زیر بار ذلت تسلیم دربرابر آمریکا نمی رود
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی درخطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس ، افزود: مردم درماه صبر ومقاومت بعد ازنمازجمعه در سراسر ایران با برپایی راهپیمایی ،پاسخی کوبنده به یاوه گویی ها و زیاده خواهی های دشمنان می دهند.

وی تاکید کرد: پسابرجام نشان داد که رهبرمعظم انقلاب اسلامی و ملت ایران بسیار صبور، نجیب بوده و به عهد و پیمان خود وفادار هستند.

اعرافی، باتاکید بر اینکه دنیا صبر ایران بزرگ و رشید را مشاهده کرد، گفت: پسا برجام به دنیا نشان داد که رذل ترین دولت دنیا، دولت آمریکاست که به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست.

وی ادامه داد: در پرونده سیاه آمریکا صدها جنایت و عهد شکنی ثبت شده است ولی این عهد شکنی در برجام در جایگاه نخست پیمان شکنی های ،پیمان شکنان قرار دارد.

خطیب جمعه قم، با تاکید بر اینکه اروپایی ها در پسابرجام هرگز امتحان خوبی پس ندادند اظهار داشت: اروپایی های مدعی عهد و پیمان و دفاع از حقوق بشر هرگز به وظایف خود در بر جام عمل نکردند و یاوه گوییهای اخیر آنها نیز نشان داد که هنوز آمادگی عمل به وظایف خود را ندارند.

وی با اشاره به همراهی و شادمانی برخی کشورهای منطقه با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه گفت: همراهی آنها و اسرائیل غاصب در مقابل تحریم های ظالمانه، پرونده سیاه دیگری است که در تاریخ معاصر ثبت شد.

اعرافی اظهار داشت: سازمان ملل و سازمان های بین المللی به جای ایستادگی در برابر ظلم، تحریم و عهد شکنی آمریکا با صدور قطعنامه، در برابر آمریکا و عهد شکنی آن سکوت کرد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم شدیم ولی با عزت و افتخار در برابر دشمن خواهیم ایستاد، بیان کرد: دولت های عالم در پسابرجام در برابر آمریکا تحقیر شدند، چرا که آنان با کوتاه آمدن در برابر عهدشکنی این کشور ثابت کردند که آمریکا را کدخدای دنیا می دانند.

وی با بیان اینکه ما فرزند رمضان و محرم هستیم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آمادگی کامل برای پاسخ قاطع و دفاع از کیان اسلامی هستند گفت: ملت ما در ماه صبر و مقاومت همه سختی های را تحمل می کند و فریاد «هیهات من الذله» را سر می دهد.

اعرافی در ادامه با اشاره به بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی و مواضع جمهوری اسلامی برای کاهش برخی تعهدات ایران در برجام گفت: در قالب برجام گام هایی برای احیای صنعت هسته ای برداشته شدو این اقدامات مورد تایید همه آحاد مردم است ،از مسئولان می خواهیم که در برابر زیاده خواهی دشمنان بایستند و از منافع ملی با قدرت دفاع کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ همبستگی اسلامی در شرایط کنونی اظهار داشت: همه در خط رمضان، اسلام، جهاد و شهادت هستیم واین مقاومت و وحدت باید حفظ شود.

رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه (18 اردیبهشت ماه) و در سالگرد خروج آمریکا از برجام، ضمن اعلام کاهش اجرای تعهدات ایران در برجام، ضرب الاجلی 60 روزه برای اروپا تعیین کرد تا به تعهدات خود عمل کنند. کاهش اجرای تعهدات ایران شامل توقف فروش مازاد ذخایر آب‌سنگین و اورانیوم غنی شده است.


** رهنمودهای رهبر انقلاب مورد توجه جدی حوزه علمیه است

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به دیدار اخیر طلاب و روحانیون کشور با رهبر معظم انقلاب، گفت: از سوی همه علما، طلاب، و حوزه های علمیه از مقام معظم رهبری می کنیم که جمع زیادی از طلاب جوان، پرشور و انقلابی را به حضور پذیرفتند.

وی افزود: روحانیون و حوزویان مخاطب این ارشادهای رهبر معظم انقلاب و مراجع و بزرگان هستند و باید تلاش کرد به این رهنمودها در برنامه های خود توجه کنیم.

خطیب جمعه قم، در ادامه با اشاره به وفات حضرت خدیجه در سال 10 هجری گفت: نام بلند و پرآوزاه حدیجه کبری را باید همواره بزرگ بداریم چرا که زمانی که همه در مقابل پیامبر(ص) بودند ، یک تنه در کنار رسول خدا ایستاده بود.

آیت الله اعرافی، گفت: خدیجه کبری الگوی زنان و مردان جهان و از پیشگامان در پذیرش اسلام است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdfk05.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما