کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرورش روح در آموزش وپرورش نادیده گرفته می‌شود

خبرگزاری فارس , 27 ارديبهشت 1398 ساعت 9:12

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه اخلاق، تهذیب و پرورش روح در آموزش وپرورش نادیده گرفته می‌شود گفت: متاسفانه پس از انقلاب حضور روحانیت در آموزش و پرورش کم رنگ شد.


به گزارش قم نیوز مرتضی نجفی قدسی پنجشنبه شب در دومین ضیافت افطاری که در دهمین شب ماه مبارک رمضان و مصادف با شب رحلت حضرت خدیجه کبری(س) در بیت علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم با حضور آیت الله سبحانی و خانواده علامه طباطبایی برپا شده بود، اظهار کرد: هفته گذشته مطالبی نسبت به قضایایی که در برخی مدارس تهران رخ داده بود، بیان شد که بازتاب گسترده ای در رسانه‌ها و مجامع آموزشی داشت و برخی بیان کردند که مگر روحانیت باید در آموزش وپرورش دخالت کند؟

وی افزود: افرادی که اینگونه صحبت می‌کنند ظاهرا سابقه آموزش و پرورش را نمی‌دانند و مطلع نیستند که آموزش وپرورش از ابتدا با حضور روحانیون فاضل شکل گرفته است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ادامه داد: با مشاهده تصاویر قدیمی در۵۰ سال پیش می‌توان متوجه شد که این نهاد همواره مورد توجه علما و بزرگان بوده است اما متاسفانه پس از انقلاب حضور روحانیت در آموزش و پرورش کم رنگ شد و این تبعاتی که هم اکنون در عرصه‌های فرهنگی مشاهده می‌شود به این دلیل است که نخبگان، علما و فضلا در این نهاد آموزشی بزرگ حضور کمتری دارند.

وی اظهار کرد: فرزندان ما ۱۲ سال به مدرسه می‌روند اما از معلمان اخلاق، تهذیب نفس و پرورش روح خبری نیست و درس قرآن هم غالبا به صورت صوری برگزار می‌شود و معلمان غیرتخصصی، قرآن را آموزش می‌دهند و در نتیجه دانش آموز مدرک دیپلم را اخذ می‌کند اما نمی‌تواند حتی از روی قرآن بخواند بنابر این سیستم آموزشی، درس قرآن را نمی‌تواند درست اجرا کند و اینها اشکالاتی است که بر نظام آموزش و پرورش ایران وارد است.

نجفی قدسی در مورد درآمد روحانیون بیان کرد: امروزه وضعیت معیشتی عموم روحانیت مناسب نیست و مخصوصا طلاب از اقشار محروم جامعه هستند و درآمد بسیار ناچیزی دارند که حتی از معلمان هم درآمدشان کمتر است و با نهایت سختی زندگی می‌کنند اما برخی چند مسؤول را می‌بینند و وضعیت اقتصادی همه آنان را به یک شکل قیاس می‌کنند اما قاطبه روحانیت جزء ضعفای جامعه هستند و با این حال در همه صحنه‌ها کمک رسان هستند و به عنوان مثال اخیرا 6 هزار روحانی به کمک سیل زدگان شتافتند.

وی اظهار امیدواری کرد به عنایت الهی همانگونه که باران‌هایی پی در پی و سیل آسا که فواید بسیاری را به بار آورد و در عین حال که خساراتی هم داشت، اما آینده بسیار خوبی را برای کشورمان رقم خواهد زد، دوره تحریم‌ها نیز به لطف الهی هم سپری شده و وضعیت معیشتی مردم بهتر شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بیان کردند در این رویارویی، آمریکا وادار به عقب نشینی خواهد شد و اراده ملت ایران قوی تر است چون علاوه بر اراده خود توکل به خدا را هم دارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77777

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77777/پرورش-روح-آموزش-وپرورش-نادیده-گرفته-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir