کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهان باید سهم ایران در مبارزه با مواد مخدر را به رسمیت بشناسد

خبرگزاری فارس , 30 ارديبهشت 1398 ساعت 9:30

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه جوامع بین‌المللی تاکنون قدر تلاش‌های ایران در راه مبارزه با مواد مخدر و تقدیم شهدای متعدد را ندانسته‌ است گفت: جهان باید سهم ایران در مبارزه با توسعه و گسترش مواد مخدر را به رسمیت بشناسد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: حوزه‌های علمیه رسالت‌های مختلفی در قبال آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دارند و اعتیاد در صدر این آسیب‌ها قرار دارد.

وی اعتیاد را یک ‌پدیده مخرب اجتماعی عنوان کرد و افزود: اعتیاد هزاران انسان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کام مرگ می‌کشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: چنانچه حوزه علمیه به صورت اصولی و درست در مسئله مقابله با مواد مخدر ورود کند مطمئنا مثمر ثمر خواهد بود.

اعرافی گفت: برای موفقیت در امر پیشگیری، وجود اطلاعات، مطالعات و تحقیقات دقیق علمی و اخلاقی موردنیاز است.

وی تصریح کرد: اعتیاد هم یک پدیده فردی است و هم‌یک‌پدیده اجتماعی و امید است با حضور روحانیت در امر فرهنگ سازی و پیشگیری استفاده از مواد مخدر گام‌های جدی برداشته شود.

امام ‌جمعه قم یادآور شد: تمام دستگاه‌های فرهنگی و به‌ ویژه حوزه‌های علمیه در برابر مسائل اجتماعی رسالت ذاتی دارند و حوزه علمیه در هر دو بخش معالجه و به‌خصوص پیشگیری استفاده از مواد مخدر خود را مسؤول می داند.

وی با اشاره به سیل ابتدای کشور گفت: در ابتدای سال حوزه‌های علمیه در مساله رسیدگی به مسایل فرهنگی و اجتماعی و کمک به هم‌وطنان سیل زده اقدامات خوبی را انجام داد که این اقدامات مورد حمایت اقشار مختلف قرار گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه افزود: حوزه علمیه ۳۰ تفاهم‌نامه مشترک با دستگاه‌های مختلف ملی را دنبال کرده و با برخی از دستگاه‌های ملی و استانی نیز برنامه پنج ساله مشترک را در محورهای مختلف دنبال می کند.

اعرافی تاکید کرد: جوامع بین‌المللی تاکنون قدر تلاش‌های ایران در راه مبارزه با مواد مخدر و تقدیم شهدای متعدد را ندانسته‌اند، جهان باید سهم ایران در مبارزه با توسعه و گسترش مواد مخدر را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 77885

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77885/جهان-باید-سهم-ایران-مبارزه-مواد-مخدر-رسمیت-بشناسد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir