يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 78111
منبع : خبرگزاری فارس

دفتر تبلیغات اسلامی به ضعف محتوای فرهنگی سینما ورود کند

قم نيوز : رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ظرفیتی که دارد، باید نسبت به ضعف محتوای فرهنگی سینما توجه و ورود جدی داشته باشد.
دفتر تبلیغات اسلامی به ضعف محتوای فرهنگی سینما ورود کند
دفتر تبلیغات اسلامی به ضعف محتوای فرهنگی سینما ورود کند
به گزارش قم نیوز محمدرضا بهمنی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه معارف قرآنی پیشکسوت و دارای وزن قابل توجه در کشور و در جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی به دلیل عدم تمرکز در مکانی خاص مانند نمایشگاهی ویژه مغفول باقی مانده بود، گفت: ضروری بود فعالیت های شایان این نهاد علمی فرهنگی به صورت متمرکز عرضه شود تا پژوهشگران علوم و فرهنگ قرآن بتوانند بهترین استفاده را داشته باشند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مجموعه آثار ارائه شده نشان از قدمت علمی این مجموعه دارد و مسیری را که دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه معارف طی کرده نیاز به تکمله هایی دارد که امیدواریم با بررسی مجدد پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی شاهد مسیر پرفروغ تری را در ادامه مسیر شاهد باشیم.

وی با اشاره به برخی مؤلفه هایی که بازنگری آنها در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی ضرورت دارد، گفت: ضرورت امتداد معارف و پژوهش های قرآنی در حوزه سایر علوم، ارتباط یافته های دو دهه اخیر دفتر تبلیغات اسلامی با سایر علوم می تواند افق های جدیدی را در فضای مطالعاتی پژوهش های قرآنی و بهره برداری سایر علوم را به دنبال داشته باشد.

بهمنی اظهار داشت: امتداد فعالیت های بنیادی و مبنایی دفتر تبلیغات اسلامی با حوزه سیاست گذاری فرهنگ کشور از دیگر مؤلفه های ضروری محسوب می شود.

وی گفت: از دیگر الزامات بازنگری را می شود فرآوری اقداماتی است که در حوزه مطالعاتی فعالیت های قرآنی می باشد که در دفتر تبلیغات اسلامی انجام شده است زیرا نوع و جنس اقدامات صورت گرفته حالت مقدمه ای برای بهره برداری ها از فعالیت هایی است که می تواند در دانش قرآنی و فرهنگی کشور رخ بدهد که این فرآوری نیازمند افزودن نیروی انسانی جدید با نگاه تخصصی تر است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فرآوری ابزارهایی لازم دارد که باید تأمین شود اما تلاش برای فرآوری و بردن یافته ها و نتایج پژوهش های انجام شده در حوزه فرهنگ و رسانه کار کلیدی است.

وی با بیان اینکه ضعف محتوای فرهنگی در حوزه سینما، نمایش و رمان ها قابل مشاهده است گفت آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی به پر کردن این خلأها کمک می کند.

بهمنی خاطرنشان کرد: لازم است این ظرفیت ها در رسانه های نوپدید وارد شود و ابزارها و فضاهای جدید به صورت مطلوب تری عرضه و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdchzznq.23n6zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما