سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : 78180
منبع : خبرگزاری مهر
طی اردیبهشت‌ماه؛

تعداد مراجعه برای اهدای خون در قم ۲۳ درصد کاهش یافت

قم نيوز : مدیرکل انتقال خون استان قم از کاهش ۲۳ درصدی تعداد مراجعه برای اهدای خون در این استان طی اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
تعداد مراجعه برای اهدای خون در قم ۲۳ درصد کاهش یافت
تعداد مراجعه برای اهدای خون در قم ۲۳ درصد کاهش یافت
به گزارش قم نیوز مرتضی نوریان اظهار داشت: طی اردیبهشت ماه امسال سه هزار و ۸۵۱ نفر به مراکز انتقال خون قم مراجعه کردند در حالی که سال گذشته تعداد مراجعین پنج هزار و ۲۸ نفر بوده که کاهش ۲۳ درصدی داشته است.

وی گفت: تعدادی افرادی که در اردیبهشت امسال موفق به اهدای خون شده‌اند سه هزار و ۸۴ نفر بوده است در حالی که این تعداد در سال گذشته سه هزار و ۸۱۸ نفر بوده که کاهش ۱۹ درصدی داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قم عنوان کرد: طی این مدت هزار و ۷۴۸ نفر اهدا کننده مستمر به اهدای خون پرداخته‌اند در حالی که سال گذشته این تعداد ۲ هزار و ۲۶۹ نفر بوده‌اند که کاهش ۲ و هفت دهم درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: تعداد ۱۱۷ نفر از اهداکنندگان خون در اردبیهشت امسال خانم‌ها بوده‌اند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۳ خانم برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

نوریان اظهار کرد: طی این مدت تعداد چهار هزار و ۹۶۵ واحد خون به بیمارستان‌ها منتقل شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۶۰۵ واحد خون منتقل شده و رشد هفت درصدی داشته است.

وی گفت: هزار و ۲۶۰ واحد خون در اردیبهشت امسال از قم به شبکه خون رسانی تهران منتقل شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۸۰۰ واحد بوده و رشد ۳۶ و نیم درصدی داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قم در خصوص فعالیت مراکز انتقال خون در ماه مبارک رمضان افزود: مرکز خونگیری حضرت روح الله واقع در بلوار معلم هر روز صبح از ساعت هشت الی ۱۳ و بعد از افطار از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه تا یک بامداد آماده خدمت رسانی است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdzf05.yt0jj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما