دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 78366
منبع : خبرگزاری فارس

«عید بندگی» از رادیو معارف پخش می‌شود

قم نيوز : مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از پخش برنامه «عید بندگی» به مناسبت عید فطر از این رسانه خبر داد.
«عید بندگی» از رادیو معارف پخش می‌شود
«عید بندگی» از رادیو معارف پخش می‌شود
 به گزارش قم نیوز سیداحمد محمودی با اشاره به ویژه برنامه‌های عید سعید فطر اظهار کرد: بدرقه از جمله برنامه‌هایی است که به این مناسبت تولید شده و 14 خرداد  از ساعت 22:30 الی 23:45 از این رسانه پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه به شرح دعای قنوت نماز عید فطر می‌پردازد و همچنین عید فطر مایه ازدیاد عزت و شرف اسلامی بر اساس ذُخراً وَ شَرَفاً وَ کَرامَتاً وَ مَزیداً معرفی می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف جایگاه محمد و آل محمد (علیهم السلام)، صالحان و مخلصان در دعا و شیوه‌های پیوستن به آنها را از دیگر موضوعات این برنامه ذکر کرد و افزود: اعمال و مناسک شب عید فطر و قرائت زیارت امام حسین (علیه السلام) در بخشی دیگر از برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در این برنامه احکام نماز، زکات فطره و ... از سوی کارشناس برنامه بیان می‌شود و اطلاع‌رسانی مراسم نماز عید صورت می‌گیرد.

محمودی یادآور شد: حجت‌الاسلام مستشاری به عنوان کارشناس موضوع، حجت‌الاسلام حسین وحیدپور به عنوان کارشناس احکام و حجت‌الاسلام سید مجتبی فلاح به عنوان کارشناس اعمال شب عید در این برنامه به ایراد سخن می پردازند.

وی از پخش برنامه عید بندگی روز عید فطر و روز بعد از آن خبر داد وافزود: سید ابوالقاسم غضنفری، تهیه‌کننده و شاهین احمدیان و محمود رضا صابری اراکی گویندگان این برنامه هستند.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف خاطرنشان کرد: این برنامه از ساعت 7 تا 10 در روز اول و 9 تا 10:50 در روز دوم شوال از رادیو معارف پخش می‌شود.

 وی عنوان کرد: در این برنامه همچنین فراز انتهایی دعای امام سجاد علیه السلام در عید فطر (صحیفه سجادیه) شرح داده می‌شود.

محمودی با بیان اینکه برنامه عید بندگی در روز دوم شوال به داشته‌های ماه مبارک رمضان و دوام آن در ایام دیگر می‌پردازد گفت: از جمله این گنجینه‌ها انس با قرآن، دعا و مناجات، خلوت‌های عارفانه شبانه، ندامت از لغزش‌ها و خطاها، توجه به مستمندان، خوشرفتاری با کودکان و احترام به بزرگترها است.

وی با اشاره به پخش برنامه عصرگاهی شکرانه ویژه عید فطر گفت: این برنامه با تهیه‌کنندگی امیر عباس خاقانی و گویندگی حسن حیدرزاده روزهای 15 و 16 خرداد پخش می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف عنوان کرد: شکر نعمت‌های الهی در ماه مبارک رمضان، شکر پزشکی، شکر اخلاقی و اجتماعی، شکر عمومی و سیره معصومان(ع) در عید فطر از دیگر مباحثی است که در این برنامه به آنها پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcjmtea.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما