دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : 79091
منبع : خبرگزاری تسنیم

اعلام جزییات مراسم تشییع و مشخصات 7 شهید گمنام دفاع مقدس

قم نيوز : جزییات مراسم تشییع و مشخصات محل تفحص 7 شهید گمنام دفاع مقدس از سوی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم تشریح شد.
اعلام جزییات مراسم تشییع و مشخصات 7 شهید گمنام دفاع مقدس
اعلام جزییات مراسم تشییع و مشخصات 7 شهید گمنام دفاع مقدس
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی لقمانپور با اشاره به تشییع هفت شهید گمنام طی روزهای آینده در چهار نقطه از قم اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) قم، حرم اهل بیت(ع) متبرک و معطر به عطر وجود هفت شهید بی نشان دفاع مقدس خواهد بود و ان شاءالله تمامی ارادتمندان اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت، در استقبال و تشییع و خاکسپاری شهدای والامقام سنگ تمام  گذاشته و اوج ارادت خود را به شهیدانی که سال‌های سال مونسی جز مادرشان حضرت زهرا(س) نداشته اند، نشان دهند.

دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام با اشاره به تشکیل جلسه این ستاد در فرمانداری قم، افزود: در این جلسه کلیات مراسم متمرکز تشییع و خاکسپاری شهدا و مسایل مرتبط با آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و رده‌های نیروهای مسلح و سایر نهادهای ذیربط مورد بررسی و تایید و تاکید قرار گرفت.

لقمان‌پور ادامه داد: پیکرهای مطهر بعد از ظهر روز پنجشنبه 6 تیرماه با برگزاری مراسم استقبال، از تهران به قم منتقل می‌شود و تا زمان تشییع، آیین وداع با شهدا در هیئات مذهبی، مراکز دانشگاهی، مدرسه فیضیه، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و دیگر نقاط شهرها و بخش‌های سطح استان با حضور عزاداران برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به زمان و مکان تشییع متمرکز شهدا تصریح کرد: مراسم اقامه نماز بر پیکرهای مطهر شهدا از ساعت 9 صبح روز شنبه 8 تیرماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود و پس از نوحه خوانی و مرثیه سرایی، پیکرهای مطهر از حرم مطهر و از مسیر خیابان‌های آیت الله نجفی(ارم) و شهدا تا میدان جانبازان تشییع خواهد شد.

دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام قم افزود: پس از پایان مراسم تشییع، پیکر مطهر دو شهید برای خاکسپاری به تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) واقع در بلوار غدیر و پیکر مطهر یک شهید نیز به پردیس حضرت معصومه(س) دانشگاه فرهنگیان واقع در شهرک امام خمینی(ره)، بلوار شهید کریمی منتقل شده و این دو مراسم با شکوه ویژه ای از میدان ارتش و میدان مفید تا مکان‌های یادشده برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: مراسم تشییع پیکر دو شهید بی نشان عصر روز شهادت امام صادق(ع) از مسجد مقدس جمکران به سمت مجتمع یاوران مهدی(عج) و آیین خاکسپاری دو شهید دیگر نیز صبح روز دوشنبه در پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

لقمانپور با اشاره به محل تفحص و سایر مشخصات شهدا ادامه داد: دو شهید بزرگوار مجتمع یاوران مهدی(ع)، 19 ساله مربوط به عملیات رمضان، شرق بصره در سال۶۱ و 17 ساله مربوط به عملیات محرم، منطقه شرهانی در سال۶۱ هستند.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان نیز میزبان مزار شهید 17 ساله تفحص شده در عملیات محرم، منطقه شرهانی در سال 61 است.

دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام قم عنوان کرد: دو شهید 21 ساله تفحص شده در جزیره بوارین، عملیات ایذایی والفجرسال 64 و منطقه شلمچه، عملیات کربلای پنج در سال 65 در محل تیپ 83 طلاب رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع) خاکسپاری خواهند شد.

وی ادامه داد: شهدای بی نشان پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) نیز حدودا 27 ساله و 17 ساله هستند که در تک زبیدات در سال 67 و عملیات رمضان، شرق بصره  در سال 61 تفحص شده اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfyxde.w6d11agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

این کیست که بی نام و نشان آمده است
که از او دوسه تکه استخوان امده است