يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : 79303
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

موتور جستجوی سازمانی حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شد

قم نيوز : مدیر کل ایجاد و گسترش سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران از راه‌اندازی موتور جستجوی سازمانی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.
موتور جستجوی سازمانی حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شد
موتور جستجوی سازمانی حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شد
به گزارش قم نیوز محسن شاکر بیان کرد: نقطه ضعفی که در سازمان‌ها دیده می‌شود این است که دانش سازمانی با رفتن کارشناسان ذخیره نشده و مستندات و مکتوباتی که توسط کارشناسان و مدیران تولید می‌شود به صورت موثر در اختیار دیگران قرار نمی‌گیرد.

مدیر کل ایجاد و گسترش سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران افزود: از طرفی بعضی از این اسناد مانند قوانین و مقررات از اسنادی هستند که دائما مورد استفاده قرار می‌گیرند، قوانین و مقررات و اسناد اگر در اختیار کسانی که به آن‌ها نیاز دارند به صورت موثر قرار بگیرد بهره‌وری سازمان را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: مرکز فناوری حوزه‌های علمیه خواهران برای افزایش بهره‌وری این نهاد یک سامانه تحت عنوان موتور جستجو سازمانی تولید کرد که توانایی جستجو در متادیتاها و متن اسناد را دارد.

شاکر با بیان اینکه در فاز اول این سامانه قوانین و مقرراتی که توسط مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران تولید شده مورد توجه قرار گرفت، گفت: مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بیش از 900 سند را در این سیستم بارگزاری کرده است و موتور جستوجوی سازمانی با آدرس asnad.whc.ir در اختیار همه همکاران حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفته است بر این اسناد اشراف کامل دارد.

مدیر کل ایجاد و گسترش سامانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: از امکاناتی این سامانه می‌توان به وجود انواع گوناگون فیلترها بر اساس نوع سند، مخاطب سند، مرجع صادرکننده سند، اعتبار فعلی سند و غیره اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم این سامانه را در آینده گسترش دهیم تا همه بخش‌های مرکز بتوانند اسناد خود را بارگزاری کنند تا دانش‌های مورد نیاز سایر بخش‌ها نیز ثبت شود و دیگران نیز از این دانش‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbffbz.rhb9gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما