سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : 80267
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

۱۳۰۰ صحن معنوی، بهانه‌ای برای زیارت حضرت معصومه(س)

قم نيوز : سفیران کریمه اهل‌بیت(س) در قالب ۶۹ کاروان برای زیارتی کریمانه در ایام دهه کرامت با حضور اقشار مختلف مردم هزار و ۳۰۰ صحن معنوی را در نقاط مختلف ایران اسلامی آفریدند.
۱۳۰۰ صحن معنوی، بهانه‌ای برای زیارت حضرت معصومه(س)
۱۳۰۰ صحن معنوی، بهانه‌ای برای زیارت حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز سفیران کریمه کاروانی از جنس پیام کریمانه برای شیفتگان و علاقه‌مندان به ساحت قدسی اهل‌بیت علیهم‌السلام است؛ این کاروان همه‌ساله در ایام دهه کرامت از سوی حرم مطهر بانوی کریمه اهل‌بیت(ع) به نقاط گوناگون ایران اسلامی اعزام می‌شوند.

بر اساس این گزارش: هدف اصلی از برپایی این جشن‌ها، ایجاد زمینه زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از راه دور و گسترش صحن‌های معنوی حرم مطهر برای دل‌های عاشق و مشتاقی است که کمتر فرصت حضور در شهر مقدس قم و حرم کریمه اهل‌بیت(ع) را دارند.

کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) با همراهی خادمان آستان قدسی بانوی کریمه اهل‌بیت(س) و همچنین سخنرانان و مداحان، با در اختیار داشتن نمادهای مقدّسی همچون پرچم مقدس حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها درحالی‌که ملبس به لباس رسمی خدمت در حرم مطهر هستند با اهدای بسته‌های تبرکی این آستان مقدس، به دیدار اقشار مختلف می‌شتابند.

در طرح سفیران کریمه اهل‌بیت(ع)، تشکل‌های مردمی در استان‌های مختلف کشور، میزبان این سفیران هستند؛ بر این اساس دهه کرامت سال جاری کاروان سفیران کریمه در اجرای ویژه‌برنامه‌های این طرح، ملاقات و ارتباط‌گیری با ده‌ها قشر مخاطب را در دستور کار خود قرار داد.

«بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها، زندان‌ها، مراکز تعلیم و تربیت، خانه‌های بیماران خاص، مراکز علمی و دانشگاهی، دیدار با علما و خانواده‌های شهدا و مراکز دانش‌بنیان، صنعتی و تولیدی کالای ایرانی جهت تقدیر از جهادگران عرصه اقتصادی کشور» ازجمله اماکنی بود که کاروان سفیران کریمه آن‌ها را به‌عنوان مقصد پیام کریمانه آستان قدسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها انتخاب کرد.

بیش از هزار و ۳۰۰ نقطه کشور در دهه کرامت سال جاری مشمول طرح سفیران قرار گرفت و اقشار گوناگون مردمی در تمام‌مسیر حرکت کاروان سفیران کریمه همگام با فضایی معنوی که از حضور پرچم مقدس آستان تبلور می‌کرد از راه دور روضه منوره حضرت معصومه سلام‌الله علیها را زیارت می‌کردند، این در حالی است که آمار رسمی نشان می‌دهد استقبال از کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت(س) نسبت به سنوات گذشته با رشد ۹۰ درصدی روبرو بوده است.

خاطرنشان می‌شود: طرح سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) از بزرگ‌ترین حرکت‌ها و جریانات مردمی در حوزه ملّی و بین‌المللی است که در قالب این طرح ۶۸ کاروان به مناطق مختلف ایران اسلامی اعزام و به‌واسطه حضور این کاروان‌ها در مناطق مختلف، دل‌های بسیاری از مردم، سرسپرده حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها می‌شود.

و این پیامی کریمانه در ایام دهه کرامت برای دلدادگان مسیر ولایت است که حالا به‌عنوان قراری همه‌ساله در ایام دهه کرامت شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmiq4.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما