چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 80316
منبع : خبرگزاری ايرنا

اهدای خون در قم ۴ درصد افزایش یافت

قم نيوز : معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۵۹۸ واحد خونی در قم اهدا شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴ درصد افزایش یافته است.
اهدای خون در قم ۴ درصد افزایش یافت
اهدای خون در قم ۴ درصد افزایش یافت
به گزارش قم نیوز علیرضا کبیری ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۶ هزار و ۶۰۹ تن برای اهدای خون به مرکز اهدای خون قم در میدان روح‌الله مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۹۸ تن موفق به اهدای خون شدند که از هر کدام یک واحد خون دریافت گردید.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۹۲ تن بانوان بودند که موفق به اهدای خون شدند و ۳.۶۲ درصد از کل اهداکنندگان خون را به خود اختصاص دادند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم تعداد اهداکنندگان مستمر خون از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه را ۸ هزار و ۱۱۶ تن برشمرد و گفت: حدود ۶۰ درصد اهداکنندگان مستمر بوده‌اند که در یک سال گذشته بیش از ۲ مرتبه خون اهدا کرده‌اند.

وی همچنین آماری از اهدای خون در تیرماه سال جاری ارائه کرد و گفت: در این ماه چهار هزار و ۱۱۹ تن به مرکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و ۳۴۱ تن موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: همچنین میزان تولید پلاکت فرزیس در تیرماه سال جاری ۳۳ واحد خون بوده است که ارزش علمی و درمانی بالایی برای بیماران سرطان خونی دارد که این تعداد نسبت به تیرماه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

کبیری گفت: پلاکت فرزیس، یکی از روش‌های اهدای خون است که تنها یک جزء خاص از خون اهداکننده، جدا و بقیه اجزای خون به اهداکننده بازگردانده می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch-xn6.23nvzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما