چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 80326
منبع : خبرگزاری تسنیم

سازمان تبلیغات اسلامی به تبیین اهمیت مراسم معنوی اربعین در جامعه می‌پردازد

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: به دنبال ایجاد زمینه برای بیان ارزش خدمت‌رسانی به زائران اربعین به مردم هستیم و سازمان تبلیغات با تمام ظرفیت خود در این زمینه آمده است.
سازمان تبلیغات اسلامی به تبیین اهمیت مراسم معنوی اربعین در جامعه می‌پردازد
سازمان تبلیغات اسلامی به تبیین اهمیت مراسم معنوی اربعین در جامعه می‌پردازد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی که در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد اظهار داشت:با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال ایجاد زمینه برای بیان ارزش خدمت‌رسانی به زائران اربعین به مردم هستیم و سازمان تبلیغات با تمام ظرفیت خود در این زمینه آمده است.

محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز در این جلسه با اشاره به ارزش و اهمیت مراسم معنوی اربعین حسینی بیان کرد: بحث تأمین پزشک و پرستاران و جذب آن‌ها باید از هم‌اکنون با هماهنگی جمعیت هلال‌احمر در دستور کار موکب‌های استان قم در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: باید برای اسکان زائران پاکستانی به‌صورت سازماندهی‌ شده در قم برنامه‌ریزی شود و اماکن اسکان این زائران توسط کمیته بهداشتی مورد بازدید قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه زائران کشورهایی همچون پاکستان حضور گسترده‌ای در مراسم اربعین دارند تصریح کرد: باید موکب‌های استان قم به زائران در قم خدمت‌رسانی کنند.

حسن ندافی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در این جلسه بیان کرد: سال گذشته گروه اعزامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در یکی از موکب‌ها استقرار پیدا کرد و کارهای فرهنگی انجام داد که تأثیر بسیار خوبی داشت، تهیه یک فیلم مستند و یک فیلم داستانی از زیارت اربعین را پیش‌بینی کردیم.

 علی‌اکبر عطایی رئیس ستاد بازسازی عتبات استان قم نیز در این جلسه افزود:برای مراسم اربعین حسینی 63 در استان قم داریم و برای ادغام موکب‌های استان و فعالیت تلفیقی این موکب‌ها با موکب‌های عراقی در خدمت به زائران اربعین برنامه‌ریزی‌ شده است.

وحید گلیکانی دبیر ستاد اربعین استان قم در این جلسه گفت: استان قم استان معین استان ایلام است و باید یک سری امکانات از استان در ایام اربعین به ایلام ارسال شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و مساجد برای برگزاری پویش‌های فرهنگی با موضوع اربعین استفاده خواهیم کرد، افزود: ایلام مرز اصلی خروج زائران اربعین است جمع زیادی از زائران ایرانی و خارجی اربعین در مسیر رفت یا برگشت در شهر قم حضور پیدا می‌کنند و این مسئله دغدغه‌هایی را در حوزه بهداشت و درمان به وجود می‌آورد.

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان قم نیز در این جلسه عنوان کرد: برای تأمین نیازهای لاستیک خودروهای فعال در خدمت‌رسانی به زائران اربعین تلاش می‌کنیم، البته اکنون لاستیک در بازار به‌اندازه کافی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین مجوز دربستی به اتوبوس‌ها نمی‌دهیم تا مشکلی برای حمل‌ و نقل زائران اربعین پیش نیاید گفت: امسال با توجه به لغو روادید، افزایش تعداد زائران اربعین پیش‌بینی می‌شود و ناوگان اتوبوسی برای جابه‌جایی اربعین بسیج می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqpav.t1aur2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما