کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

مجوز احداث مجتمع‌های بین‌راهی قم باید با پیوست فرهنگی صادر شود

خبرگزاری ايرنا , 5 مرداد 1398 ساعت 16:19

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بابیان این‌که مجوز احداث مجتمع‌های بین‌راهی استان باید با پیوست فرهنگی صادر شود گفت: درصورتی‌که احداث این مجتمع‌ها بدون پیوست فرهنگی باشد منجر به بروز برخی از مشکل‌های فرهنگی می‌شود.


به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: در فرایند صدور مجوز مجتمع‌های بین‌راهی متقاضیان سرمایه‌گذاری این واحدها هیچ‌گونه پیوست فرهنگی ارائه نمی‌کنند.

وی بیان داشت: در حالی یک مجتمع بین‌راهی در استان ایجاد می‌شود که بدون نمازخانه است و چون از قبل چنین امکاناتی برای آن پیش‌بینی‌نشده، هیچ‌کس حاضر به ساخت حتی یک نمازخانه ۱۲ متری نیست، و این مسئولیت بر عهده ارشاد قرار می‌گیرد و ما باید پاسخگو باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم نیز در این جلسه گفت: استعلام‌های پدافند غیرعامل و زیست‌محیطی جزو الزام‌های برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور است و طبق قانون هرگونه واگذاری زمین برای اجرای طرح مختلف ازجمله گردشگری بدون صدور این مجوزها امکان‌پذیر نمی‌باشد.

محمدحسن متقیان اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های قم و خطرهای ناشی از حوادث و بلایای طبیعی برابر قانون بدون در نظر گرفتن مسائل پدافند غیرعامل امکان صدور مجوز را نداریم.

در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم که با حضور بهرام سرمست استاندار و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و
همچنین مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، موضوع‌های مختلفی موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 80444

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/80444/مجوز-احداث-مجتمع-های-بین-راهی-قم-باید-پیوست-فرهنگی-صادر-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir