سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 80817
منبع : خبرگزاری فارس

فعالیت‌های رسانه‌ای مهم‌ترین رویکرد فعالیت ستاد گام دوم انقلاب

قم نيوز : عضو ستاد بیانیه گام دوم انقلاب از امضا تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام به‌منظور تولید و انتشار آثار فاخر و متفاوت در مورد گام دوم انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: فعالیت‌های رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین رویکردهای ستاد گام دوم انقلاب اسلامی است.
فعالیت‌های رسانه‌ای مهم‌ترین رویکرد فعالیت ستاد گام دوم انقلاب
فعالیت‌های رسانه‌ای مهم‌ترین رویکرد فعالیت ستاد گام دوم انقلاب
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علیرضا ایمانی‌مقدم طی نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت و الزامات عملکرد ستادی و جهادی که در سالن جلسات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه رسانه‌ها در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و جهت‌دهی به افکار مخاطبان نقش قابل توجهی دارند، اظهار کرد: دشمن هزینه‌های میلیاردی در حوزه رسانه پرداخت کرده است تا بتواند ذهن مخاطب را همانطور که می‌خواهد رقم بزند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام خمینی(ره) چندین بار دست به قلم شدند که یکی از این موارد برای نوشتن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بوده است.

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به شیوه مطلوبی بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کردند که در این بیانیه پاسخ بسیاری از توطئه‌ ها و فتنه‌ها داده شده است.

وی با بیان اینکه مبلغان و اصحاب رسانه رسالت سنگینی در انتقال پیام بیانیه گام دوم انقلاب دارند، تصریح کرد: 30 جزوه تحقیقاتی در مورد بیانیه گام دوم درحال تهیه است که به زودی به چاپ خواهد رسید.

ایمانی‌مقدم با تاکید بر اینکه هدف از بیانیه رسیدن به تمدن عالی اسلامی است، مطرح کرد: در بیانیه گام دوم هدف آماده‌سازی زمینه برای ظهور و درک این دوران مورد تاکید قرار گرفته است.

وی استفاده از اندیشه‌های امام خمینی(ره) را از دیگر نکات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: رهبری در این بیانیه بر لزوم پویایی فقه و جلوگیری از فقه ایستا تاکید دارند.

ایمانی‌مقدم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بیانیه گام دوم مردم را به جناح‌های سیاسی تقسیم‌بندی نکرده اند، عنوان کرد: انقلابی بودن و انقلابی نبودن معیار اصلی در تقسیم‌بندی مردم است هر چند ما باید به دنبال استفاده از دو گروه باشیم.

وی با بیان اینکه امروزه دیگر جناح‌های چپ و راست معنایی ندارد، مطرح کرد: هر فردی که با معیارهای انقلابی همراه باشد باید مورد توجه قرار گیرد.

توجه رهبری به نقش مردم در بیانیه گام دوم

عضو ستاد بیانیه گام دوم انقلاب از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به نقش مردم به ویژه جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: امروزه نه فقط از شعارهای انقلاب کوتاه نیامده بلکه بر آن‌ها پافشاری بیشتری داریم.

وی یادآور شد: یک کلمه از کلمات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جدا از قرآن کریم نیست و مبانی این بیانیه نیز ریشه در متن قرآن کریم و احادیث دارد به همین علت اگر ما با استفاده از زبان هنرمندانه به دنبال انتقال پیام این بیانیه به مردم باشیم می‌توانیم در راستای زمینه‌سازی برای ظهور مشارکت داشته باشیم.

ایمانی‌مقدم از اشاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به علل ماندگاری جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: در 15 ماه ابتدای انقلاب اسلامی 13 کودتا رخ داد که آخرین آن در تیرماه سال 1359 بود اما به عنایت تدابیر امام خمینی(ره) و مشارکت مردم هیچ کدام از توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به وجود 17 هزار شهید ترور در تاریخ انقلاب اسلامی مطرح کرد: دشمن در دورانی با ایجاد اختلاف‌های قومی و مذهبی به دنبال جدایی و نابودی نظام اسلامی بوده است اما تاکنون نتوانسته به نتیجه برسد.

علل ماندگاری انقلاب

ایمانی‌مقدم از نقش رهبری امام و حضور مردم در صحنه به‌عنوان علل اصلی ماندگاری انقلاب اسلامی نام برد و افزود: برای خروج مردم از صحنه فتنه‌های 78 و 88 را دنبال کردند اما بازهم نتوانستند به نتیجه برسند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد یک تشکل برای گسترش و ترویج بیانیه گام دوم می‌تواند منجر به تحقق نتیجه شود، اظهار کرد: این تشکل و ستاد به دنبال بکارگیری ظرفیت‌های مختلف عرصه بین‌‌‌الملل خواهد بود به‌عنوان نمونه نمایندگان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در بیش از 80 کشور به دنبال تبیین این بیانیه خواهد بود.

ایمانی‌مقدم از امضا تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام به‌منظور تولید و انتشار آثار فاخر و متفاوت در مورد گام دوم انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: فعالیت‌های رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین رویکردهای ستاد گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: بسیاری از مبانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند کارهای پژوهشی است به همین علت با بیش از 30 نفر از پژوهشگران متخصص تفاهم‌نامه‌هایی را امضاء کرده که این افراد با محوریت بیانات رهبری در مورد گام دوم درحال انجام فعالیت‌های پژوهشی هستند.

ستاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کارهای مطالعات، تحقیقاتی و پژوهشی خود را از اسفندماه سال گذشته دنبال کرده است و اکنون منتظر آغاز کار منسجمی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی است تا بتواند در حوزه عملیاتی و اجرایی فراهم‌سازی الزامات بیانیه را دنبال کند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcd5j0j.yt0zf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما