کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقدیر از رسانه‌های فعال در پوشش اخبار نماز جمعه قم

خبرگزاری فارس , 25 مرداد 1398 ساعت 22:00

رسانه‌های فعال در پوشش اخبار نماز جمعه قم و همکار با نهاد نماز جمعه این استان با حضور آیت‌الله اعرافی تقدیر شدند.


به گزارش قم نیوز رسانه‌های فعال در پوشش اخبار نماز جمعه قم و همکار با نهاد نماز جمعه این استان در مراسمی در حاشیه نماز جمعه این هفته این شهر، با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تقدیر شدند.

آیت‌الله اعرافی در این مراسم با تقدیر از همکاری و مساعدت رسانه‌های استان در پوشش اخبار و اطلاع‌رسانی برنامه‌های نماز جمعه اظهار کرد: دنیای امروز در اشکال مختلف با خبر و رسانه اداره می‌شود و در دنیای غرب خبر و رسانه در خدمت یک اهداف غلط و اشتباهی قرار گرفته و با اصول غلط هم اداره می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان بلندگوهای تفکر انقلاب باید تلاش کنیم هیمنه و سیطره خبررسانی غربی و غیراسلامی و الهی را بشکنیم گفت: باید شرایطی ایجاد کنیم که کخبر و رسانه را در خدمت جامعه و مردم و اهداف انقلاب قرار دهیم.

امام جمعه قم با اشاره به نقش شگرف رسانه‌ در حوزه مسائل و موضوعات اجتماعی خاطرنشان کرد: رهبری بارها در خصوص مساله آسیب های اجتماعی جلسه گذاشتند و در این موضوع رسانه اثر دارد و می‌تواند نقش چشم‌گیری ایفا کند.

وی با اشاره به نقش مساجد در جامعه گفت: اگر بخواهیم مسجدی داشته باشیم که نورانیت و اخلاق ایجاد کرده و به معیشت نیازمندان کمک کند حتماً رسانه در آن اثرگذار است؛ تأثیر رسانه بسیار شگرف، وسیع و دامنه دار است و باید قدردان باشیم که رسانه‌ها به این مسائل توجه دارند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه در مسائل نماز جمعه باید توجه کنیم که اجتماع هفتگی جمعه باید نشاط و همبستگی هفتگی را افزایش دهد گفت: مسوولیت همه دست اندرکاران و رسانه‌ها در این زمینه سنگین است؛ قم جایگاه ممتاز و ویژه ای دارد و بلندگوی قم وضع خاصی در کشور و خارج کشور دارد پس از قم باید به زبان‌های مختلف معارف الهی و اخبار فرهنگی مربوط به نماز جمعه را منعکس کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه رسانه‌های قم اهل این معانی و فعالیت‌ها هستند و اقدامات آنها قابل تقدیر است اظهار کرد: یکی از مطالبی که امید است مورد توجه قرار گیرد این است که هرازچندگاهی رسانه‌ها سوژه محور کار کنند تا نظر مردم به سوژه‌ها و موضوعات خاص جلب شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: برای همه رسانه ها ارزش و احترام قائلیم و نیازمند تنوع سلایق در کشور هستیم و  اگر نقد و پیشنهادی وجود دارد دریغ نداریم و استقبال می‌کنیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر، تندیس و تابلویی نفیس از خبرنگاران و رسانه‌های فعال در پوشش اخبار نماز جمعه قم و اطلاع‌رسانی برنامه‌های مصلی قدس تقدیر شد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81163

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81163/تقدیر-رسانه-های-فعال-پوشش-اخبار-نماز-جمعه-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir