دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 81494
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیت‌الله اعرافی:

دوره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه به‌عنوان رشته در حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شود

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه باید دوره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه به‌عنوان رشته در حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شود، گفت: راه‌اندازی انجمن علمی صحیفه سجادیه در حوزه موضوعی است که با برنامه‌ریزی در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
آیت‌الله اعرافی: دوره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه به‌عنوان رشته در حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شود
آیت‌الله اعرافی: دوره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه به‌عنوان رشته در حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره امام سجاد(ع)، ضمن تقدیر از تلاش‌های برگزارکنندگان کنگره اظهار داشت: در میان جامعه اسلامی دعا و مظهر آن صحیفه سجادیه کمتر محل اختلاف بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دعا و مناجات، قرآن کریم و وجود رسول گران‌قدر اسلام را به‌عنوان سه پرچم وحدت جهان اسلام نام برد و گفت: دعا دارای گستره و برد فراوانی بوده و از مضامین آن می‌توان در امر تبلیغ دین به بشریت استفاده کرد.

وی استقبال بی‌نظیر و گسترده از صحیفه سجادیه در میان کشورهای مختلف دنیا را مورداشاره قرار داد و افزود: چاپ و ارسال هزاران نسخه جیبی صحیفه سجادیه به خارج از مرزهای ایران نشان‌دهنده بعد فطری، انسانی و بین‌المللی این کتاب است.

اعرافی با بیان جایگاه رفیع صحیفه سجادیه در سطح دنیا ابراز کرد: دوران امامت حضرت سجاد(ع) دارای ابعاد مختلفی بوده که برجسته‌ترین آن دعا و صحیفه است.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه همه دین و معارف در کتاب صحیفه سجادیه نهفته و جمع شده است، خاطرنشان کرد: این کتاب جلوه‌گاه همه معارف الهی بوده و صحیفه سجادیه نقشه مهندسی‌شده‌ای است که در دوران امام سجاد همه دین در این قالب عرضه شد.

وی عنوان کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه درختواره‌ای برای حوزه تدوین کرده که در آن رشته‌هایی که نظام اسلامی و حرکت آینده که به آن نیاز دارد را دربرمی‌گیرد و مهدویت یکی از این رشته‌هاست.

اعرافی با بیان اینکه باید دوران امامت امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه به‌عنوان رشته در حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شود، افزود: راه‌اندازی انجمن علمی صحیفه سجادیه در حوزه ازجمله موضوعاتی است که با برنامه‌ریزی در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

مدیرحوزه‌های علمیه سراسرک شور بین‌المللی‌سازی صحیفه سجادیه را منوط به ارائه طرح دانست و افزود: پیشگاهی استان هرمزگان در فرهنگ‌سازی و نشر معارف دینی یک افتخار برای این استان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjjdc.w6dy1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما