جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 81611
منبع : خبرگزاری مهر
آیت‌الله اعرافی:

حوزه آماده همکاری با دولت در زمینه اقتصادی است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر گفت: حوزه‌های علمیه آماده همکاری و تعامل با دولت درزمینه اقتصادی هستند.
حوزه آماده همکاری با دولت در زمینه اقتصادی است
حوزه آماده همکاری با دولت در زمینه اقتصادی است
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: شهر قم با ویژگی‌هایی که دارد منحصربه‌فرد است و باید توجه بیشتری به این شهر مهم از سوی مسئولان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: قم دارای ۷۴ هزار دانشجو با ۳۱ مرکز دانشگاهی است که نشان‌دهنده ظرفیت بالای علمی این شهر است.

امام جمعه قم به تعداد طلاب در قم نیز اشاره کرد و بیان داشت: ۱۰۰ هزار نفر از ایران و جهان در حال تحصیل در حوزه‌های علمیه قم هستند، علاوه بر این ۵ هزار استاد و ۵ هزار محقق نیز در قم وجود دارد.

وی با بیان این‌که از همه روستاها و شهرها و بالای ۱۰۰ کشور دنیا در قم طلبه وجود دارد، ادامه داد: ۳۰۰ مرکز حوزوی در قم وجود دارد و علاوه بر این، ۱۰۰ مجله علمی و پژوهشی در قم منتشر می‌شود که نشان‌دهنده توجه ویژه طلاب و حوزویان به پژوهش و تحقیق است.

آیت الله اعرافی با بیان این‌که بالای ۱۰۰ کتابخانه نیز در قم وجود دارد، تأکید کرد: قم دومین شهر انتشاراتی کشور است و در حقیقت ۵ هزار اثر در سال منتشر می‌شود.


برگزاری ۵۰۰ درس فقه و خارج در قم

وی ادامه داد: ۲۰ دوره نیز کتاب سال حوزه در قم برگزار شده است و ۵۰۰ درس فقه و خارج در قم با استقبال حوزویان برگزار می‌شود.

این عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: قم درزمینه زیارتی نیز سالانه بین ۲۳ الی ۲۵ میلیون زائر مسافر دارد که نشان‌دهنده علاقه‌مندی مردم ایران اسلامی و جهان تشیع برای تشرف به حرم حضرت معصومه(س) است.

وی به اقدامات انجام‌شده در مرکز مدیریت حوزه در سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: در دو سال اخیر از نقطه آغاز برنامه‌ریزی را شروع کردیم به‌طوری‌که ۵۰۰ عنوان برنامه در ۵ ساله اول برای حوزه‌های علمیه تهیه کردیم که برای اولین بار این اتفاق می‌افتد.

آیت‌الله اعرافی افزود: ۴۰ دستگاه مرتبط با کارهای حوزه شناسایی‌شده‌اند که وارد تعامل و همکاری با این نهادها شده‌ایم.

وی ابراز داشت: در حوزه‌ای اقتصادی نیز آماده‌ای همکاری با دولت هستیم و بحمدالله حوزه در این زمینه اقتصادی می‌تواند کمک‌حال دولت باشد.


حوزه باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: حوزه باید مطالبه گری داشته و درعین‌حال پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

وی وضعیت کنونی کشور را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برخلاف تصور و برنامه‌ریزی دشمنان نظام که قصد داشتند با بحران سازی کشور را از درون تضعیف کنند، امروز در اوج قدرت قرار دارد و قطعاً آینده‌ای ایران اسلامی روشن و امیدوارکننده خواهد بود.


همدلی و همگرایی در داخل، دشمنان نظام را مأیوس می‌کند

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور نیز در این دیدار با اشاره به شرایط کنونی کشور، گفت: همدلی و همگرایی در داخل دشمنان نظام را مأیوس می‌کند.

محمد نهاوندیان اظهار داشت: دولت در سال‌های اخیر بر روی توان داخل و حمایت از تولیدکنندگان تأکید داشته و حمایت‌های لازم را در این زمینه داشته است.

وی اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: یک نفر از هیئت دولت به‌عنوان نماینده در ستاد اقتصاد مقاومتی استان‌ها حضور دارد که  بنده نیز به‌عنوان نماینده معین دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم حضور دارم که مایه افتخار بنده است.

نهاوندیان با اشاره به حضور آیت‌الله اعرافی در مدیریت حوزه‌های علمیه بیان داشت: ایشان به‌عنوان فردی فرهیخته و خوش‌فکر در حوزه‌های علمیه شناخته می‌شود و قطعاً در مأموریت‌های محوله به‌خوبی عمل خواهد کرد.

وی موقعیت ویژه  قم را یک فرصت و سرمایه اقتصادی دانست و گفت: با توجه به حضور زائران زیادی که روزانه وارد قم می‌شوند باید از این ظرفیت به نحو خوبی بهره برد.

معاون رئیس‌جمهور به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در قم اشاره کرد و بیان داشت:  باید همه شیعیان و سرمایه‌گذاران از این مهم آگاه شوند که قم چه ظرفیت بالایی دارد و قطعاً از وزارت امور خارجه نیز در برگزاری این همایش بهره گرفته خواهد شد تا نتایج خوب و مهمی برای قم به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در استان بیکاری و مفاسد را در شهر قم کاهش می‌دهد و این‌یکی از خواسته‌های اصلی دولت است.

نهاوندیان به آرامش امروز در بازار اشاره کرد و ابراز داشت: مرداد امسال در مقایسه با سال‌های گذشته تورم به‌خوبی کاهش‌یافته و بازارها امروز آرام شده است و حتی قیمت کالاها نیز در برخی موارد کاهش‌یافته است.

وی به بخش مثبت تحریم‌ها را خاطرنشان کرد و افزود: در برخی از زمینه‌ها کشور وارد عمل شده به‌طوری‌که در زمینه نساجی و پوشاک دیگر شاهد قاچاق نیستیم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بر ضرورت ایجاد همدلی و یک‌صدایی در داخل تأکید کرد و گفت:  اگر در داخل کشور همدلی وجود نداشته باشد نمی‌توان در برابر دشمنان ایستاد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgq397.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما