شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : 81651
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله اعرافی:

طلاب استفاده از ابزارهای فناوری و علوم انسانی را برای بسط فقه دنبال کنند

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: توسعه ابواب و آفاق فقه برای پاسخگویی به نیازهای جامعه و استفاده از ابزارهای علوم اجتماعی و فناوری ها دو وظیفه مهم حوزه های علمیه است.
طلاب استفاده از ابزارهای فناوری و علوم انسانی را برای بسط فقه دنبال کنند
طلاب استفاده از ابزارهای فناوری و علوم انسانی را برای بسط فقه دنبال کنند
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب احکام ناشنوایان که در ستاد ترویج احکام دین در قم  برگزار شد، عنوان کرد: قصه قیام سید و سالار شهیدان یک امر ماورای امور متعارف و عادی بوده و این خط تاریخی نبوت و امامت برای هدایت بشر استمرار داشته و مهندس این تاریخ خداست، اما قصه عاشورا غیر از همه این جریان ها، یک رنگ و لعاب دیگری دارد.

وی افزود: وقتی که حضرت آدم متوسل شد، در ذکر نام های خمسه زمانی که به نام مبارک اباعبدالله الحسین(ع) رسید، قلبش تکان خورد و حالش متغیر شد، این نشان دهنده این است که حتی در آغاز تاریخ بشر نام سیدالشهدا در عالم طنین انداز بود.

مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: قصه عاشورا به قدری نورانی است که گویا همه اسلام در آن تجلی کرده و در راز ماندگاری عاشورا نکات فراوانی وجود دارد، اینکه یک نیم روز در تاریخ ثبت و ضبط شد و در مقابل حرکت تاریخ مقاومت کرد، بسیار عجیب است.

آیت الله اعرافی جریان تاریخ را بی رحم دانست و تاکید کرد: جریانات مهم تاریخی بعد از مدتی به دست فراموشی سپرده می شود، مثلا جنگ جهانی اول و دوم بسیار اتفاق مهمی بود، اما به حاشیه رفت، اما جریان عاشورا هر سال با شکوه تر از سال های گذشته است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما موج حرکت های تاسوعا و عاشورا را جهانی کرد و در همه جهان این پرچم در اهتزاز است.

امام جمعه قم تصریح کرد: دستگاه فقهی که در طول این سال ها شکل گرفته، بسیار با عظمت بوده و اساس حقوق و سبک زندگی اسلامی فقه غنی و اصیل و بسیار مهم است و تفاوتش با همه نظامات دنیا این است که ریشه در احکام الهی و تنظیم زندگی بشر دارد که در فقه شیعه این عظمت برتر است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: بنده با وجود اینکه معتقدم فقه سنتی و جواهری ما بسیار غنی است، اما همزمان اعتقاد دارم که این فقه، نیاز  به توسعه و تکامل دارد، اگر بخواهیم این فقه در متن سبک زندگی اجتماعی و فردی نقش آفرین شود، نیازمند این هستیم که ابزارهای فناوری و علوم انسانی را برای بسط فقه به کار گیریم.

وی اظهار داشت: توسعه ابواب و آفاق فقه برای پاسخگویی به نیازهای جامعه و استفاده از ابزارهای علوم اجتماعی و فناوری ها دو وظیفه مهم حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: اگر تلاش کردیم که بهترین خدمت را به ناشنوایان و معلولان ارائه دهیم، صدقه گوارایی است که این موضوع باید راهنمای عمل همه ما باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca6ina.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما