پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 81805
منبع : خبرگزاری فارس

تبلور عشق و دلدادگی حسینی در بین الحرمین

قم نيوز : لحظه خداحافظی فرا میرسد، بغضی بر گلوها چنگ می‌اندازد زیرا قطعه ای از وجود خود را در این مکان مقدس جای می‌گذارد ولی اگر حاجت روا شده باشند به زودی طلبیده میشوند و تولدی دوباره را تجربه می‌کنند.
تبلور عشق و دلدادگی حسینی در بین الحرمین
تبلور عشق و دلدادگی حسینی در بین الحرمین
به گزارش قم نیوز ایمن سادات موسوی نژاد: «تشنه آب فراتم ای اجل مهلت بده/ تا بگیرم در بغل قبر شهید کربلا». بیکران آبی مشاهده می­شود تا عطش خاک ترک خورده بیابان وجودشان را سیراب کند.

72 نفر دعوت شده­اند تا خود را به چشمه جوشان عشق و عاشقی برسانند و با آب تنی در چشمه حیات تولدی دوباره را به جسم و جان خود هدیه کنند.

عاشقانی رهسپار این دیار هستند که برای نخستین بار می­‌خواهند نظاره­ گر بین الحرمینی باشند که بارها توصیف آن را شنیده و عکس‌های آن را دیده‌اند.

با بیان «السلام علیک یا ابا عبدالله(ع)» ناخودآگاه اشک­ها جاری می­شود و حوائج را زمزمه می­کنند. به یاد تشنه لبان کربلا آتشی بر خرمن وجودشان افکنده می‌شود که تا فلک زبانه می‌کشد و از شدت و حرارت آن فریاد «یا حسین(ع)» و «یا عباس(ع)» سر می­دهند.

هق هق گریه­‌هایشان گوش فلک را کر می­کند و همنوا با زهرای اطهر(س) به همدردی می‌پردازند. نوای سقای دشت کربلا ابوالفضل(ع) دسته­های عزاداری با نوازش گوش‌ها نوید فرارسیدن محرم را می‌دهند.

هر کس عشق و ارادت خود را به نوعی به قمر بنی‌هاشم(ع) و ارباب بی کفن(ع) ابراز می‌کند. برخی به احترام اباعبدالله(ع) و قمر بنی‌هاشم(ع) با پای برهنه فاصله بین الحرمین را طی می‌­کنند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع غذاهای نذری نردبانی برای عروج به عرش عشق ­بازی است. زن و مرد، پیر و جوان، سیاه و سفید و عرب و عجم از اقصی نقاط خود را به سرزمین نور رساندند تا بتوانند التیامی برای دردهای خود بیابند و لحظه­ ای آرامش را به دل‌های خود هدیه کنند و دری برای گشایش حوائج آنها گشوده شود.

دسته­های عزاداری با هروله و مداحی به حرم­‌های حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) رهسپار می‌شوند. چشم آسمان در عزای پسر فاطمه(س) خون است ولی بغض خود را فرو می‌خورد.

بین الحرمین را که دیده باشی هیچ جای این کره خاکی را نمی­‌توانی مانند آن پیدا کنی زیرا زمین و آسمان پیوند خورده. کافی است لحظه ای در این مسیر بنشینی و نظاره گر گنبد طلایی حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) باشی.

لحظه خداحافظی فرا می‌رسد. بغضی بر گلوها چنگ می‌اندازد زیرا قطعه ای از وجود خود را در این مکان مقدس جای می‌گذارد ولی اگر حاجت روا شده باشند به زودی طلبیده می‌شوند و تولدی دوباره را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbswbw.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما